Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettdiorama
Läst 2397 ggr
DIOWORK
0

Eastern front 1945

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I ren frustration av att inte få byggtid för pågående projekt drömmer jag mig bort om framtida byggen. Sådan är jag! Jag kommer använda huvuddelen av materialet från Italeri. Men en del figurer från Caesar kommer säkert förekomma. Italeri har inga detaljerade T-34or i sitt sortiment bara 2-pack för krigsspel. Har någon tips på fina T-34or i 1/72 så mottager jag tacksamt tips! Lika bra att köpa på sig sllt material då man äg i startgropen när tillfället kommer:)) Scenariot är en kulle befäst av tyska elitsoldater, skyttegravar, granatkastare, eldkastare, kulsprutenästen, taggtråd, tankhinder, minfält, 1-2 Jagdpanther kommer ha en huvudroll i försvarsställningen! Striden pågår som bäst och de första ryska trupperna når kanten av kullen. Jag tänker mig ett långsmalt bygge, typ 25x60cm så man får med sluttningen på kullen och den plana marken nedanför med all taggtråd och tankhinder. På kullen ringlar sig skyttegravar och befästningsverk. Om allt går enligt plan så blir det klart till Art in Miniature i september 2018 ha ha. Men som sagt tips på T-34or mottages tacksamt. /Erik

Decaius
0

T34-85 gissar jag? Revell har en fin: https://www.scalemates.com/kits/976307-revell-03302-t-34-85 Sen vet jag att Dragon och trumpeter har modellen också. UM och Zvezda har också släppt modellen. UM brukar vara bra!

DIOWORK
0

Grymt Decaius, tack! Då vet jag vad jag skall hålla utkik efter. Åhh varför kan man inte få sitta en heldag varje vecka med sin hobby….

wooderson
0

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

DIOWORK
0

#tack Woody:) Ikväll har jag gjort en hygglig order från en tysk firma som heter http://www.kamar-zinnfiguren.de Dom hade en t-34/85 från UM som kostade runt 100-lappen, det får bli den. Fick iväg en beställning till Italeri med. Konstigt att när man inte får tid att bygga så köper man på sig mer grejer istället! Har ni andra samma problem:))?

wooderson
0

5 exakt för då får man ist grandiosa planer över alla Dion som man skulle kunna bygga

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

JaGa
0

#5 Här hemma är det en sak in och två saker ut som gäller, enligt hustrun….😇

Decaius
2

#7 Din hustru uppmuntrar dig alltså att bygga mycket modeller!? :D

DIOWORK
0

Sändning från Italien har anlänt. Vinterklädda tyskar, ryssar och 2 Jagdpanther, en bra början. Inväntar en sändning till med bla T-34an:))

DIOWORK
0

Tankearbetet står aldrig stilla, tyvärr ändras tankarna ibland och rör till det. Nu när jag fått smak för strid i stadsmiljö funderar jag på att flytta scenariot till självaste Berlin. Det som fick mig på denna tanke var att jag hittade spårvagnen på bilden. Den fängslade mig och jag fick en bild i huvudet som kan bli bra. Italeri har ett fint hus som man kan dela och få två hus av om man har dom som "bakgrund". I ens änden av gatan en T-34 med infanteri, i andra en Jagdpanther och fanatiska SS-soldater. Fortsättning följer:)

[Hayabusa]
0

#7 Hmm…hur ska jag tolka det? 😉

JaGa
0

#8  &  #11

Ja, jag själv får heller inte ihop det riktigt…😉

Men vid behov brukar jag ta mig en sväng förbi källarförrådet innan jag kommer hem till min kära hustru…😍

Men det börjar ju bli fasligt trångt därnere…Funderar