Maultier ambulance 1:35 Dragon
Har suttit med denna, (samtidigt som sherman) det är en ganska detaljerad sats. Framförallt är det roligt med en ganska innehållsrik sjukvårdsdel. Vilket ger känslan av att man måste ha dörrarna öppna. Vilket krånglar till målningen. Men nu är den byggd och förhoppningsvis ska det gå bra att sätta ihop delarna när de väl har målats, Satsen i sig har 550 delar de flesta passar mycket bra, ett trist misstag från min sida var att lita på instruktionerna, den främre axeln på bakvagnen var anpassad för lastbilshjul, så när banden skulle på stack de ut på sidan av hytten, set såg udda ut, men det kanske ska vara så tänkte jag, men en googling dagen efter visade att det var en miss i instruktionen, så det blev till att kapa, och något sneda band som följd, annars följsamt byggande. Som komplement har jag köpt lite sjuka gubbar från MB
Alla borde bygga en Tiger någon gång.
Fräckt bygge! Det ser ut som Fritz har fått en spik i foten och har svårt att gå:))
#4 han kommer om inte annat få det, om du inte menar andra Fritz för han har det redan
Dinosaurien på bilden ovan har inget med den tyska ambulansen att göra mer än att den behövdes grundas så grabben kan måla den i helgen
Häftigt åk, ser riktigt lovande ut!👍
Jäkligt läckert. 👍
NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
Virgil
Väldigt kul och annorlunda!
Fin liten sjukmulåsna!
Spännande bygge!
Tack alla, jo det är spännande, men kanske lite vatten över huvudet med öppna dörrar, mycket att måla, och en del sekvenser är jag inte så bra på, att ha maskol på fönstren verkade som en bra idé men det var det inte, blev liksom en rivig kant i färgen, inte göra så mer är väl lärdomen. Men det är väl en bra övning i tålamod gissar jag. Idén med en ambulans fick jag faktiskt av dioramabyggare här på forumet, när han berättade att han planerade ett sjukplats dio, då googlade jag på ambulansfordon och fastnade för den här satsen,
👍
Detta ser ut att bli rackarns snyggt! Detaljer må vara pilliga och pyssliga att få till och måla, men de är desto roligare att titta på också! 👍
"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"
#17: jättesnyggt! Var hittade du bårarna och bårställen? Har du gjort de själv, från scratch?
#18-19 tack det värmer, jo visst höjer detaljerna intrycket, men kul vet jag inte. #20 nej inget scratchbyggt, allt utom gubbarna ingick i satsen
#17: Ja, jag kan tänka mig att målandet av de där bårarna lite grann är som att måla bärhjulen till en Churchill-stridsvagn…🥵🤪😉
Bilderna bör nog få en efterföljande kommentar. Detta bygge har varit ett stort sorgebarn, först kändes det ganska lovande, men när jag kom till målningen gick det mesta åt skogen, hade fått för mig att maskol skulle vara en smart idé att maska fönstren, och sidorna som skulle limmas ihop. Det var de inte, maskolen flöt ut och vid avlägsnandet fick jag fransiga kanter i färgen (därav all rost runt vindrutan och de andra fönstren) missade också att vissa stolpar skulle synas, se tex bild 26-27. Under målning lyckades jag också bryta av diverse smådelar tex breddindikatorer, när jag upptäckte det var de spårlöst borta. Periodvis funderade jag på att slänga hela bygget i sopen, men så kände jag att jag ändå lagt viss tid på denna så jag försökte rädda det som räddas kan, ska ha på lite lera på band och hjul, och sen ska jag bara visa upp den på avstånd 😜 Ni får dock se den lite close up. hela projektet har liksom sugit lusten ur en lite, så därför ska jag nog inte lägga så mycket vikt vid den här utan bara lyfta på hatten och gå vidare. Glad påsk på er
Snyggt! 👍🏆
Icke desto mindre snyggt åstadkommet, liksom ett trevligt objekt och ett intressant bygge att följa! 👍
"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"
Ser riktigt skabbig och välanvänd ut, jag gillar den riktigt ordentligt. 👍
NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
Virgil
Trist att du känner så för byggsatsen. Om man bygger mycket är det nog så att man ibland hamnar där. Jag själv blir nog bara fegare med tiden och försöker välja säkra kort vilket för mig ofta blir Tamiya. Jag hade själv spanat på denna byggsats men efter dit referat så blir det något annat.
Tycker att ditt bygge blev bra trots allt och det är onekligen en intressant byggsats!
Önskar dig en glad påsk!/Roger
Bra jobbat! Ibland blir det så med ett bygge kan jag tänka mig. Bara att gå vidare med ett nytt spännande projekt:))
Trots alla motgångar tycker jag du kan vara nöjd med resultatet, jag tycker det ser riktigt bra ut! Missarna är inte värre än att de går att fixa till i efterhand, fordonet i sig är ju riktigt häftigt och annorlunda!