Revell VIID minelayer 1/144
Lite mer bilder innan målning
Så sista bilden idag

Kul med en ubåt! Ser bra ut hittils. 🙂
Snygg ubåt, lämplig skala också! 👍
"It´s all about the details"! 
Det var en riktigt kul modell att bygga. Vissa bitar var väl lite för små enligt mig😄. Tackar för dom vänliga orden . Ska försöka grunda den imorgon
Riktigt snygg tycks det :)
Alla borde bygga en Tiger någon gång.
Tackar för det 😄
Håller med wooderson – ser riktigt bra ut! 👍
"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"
Det tackar vi för 😄
Trevligt 👍
Das Boot är en klassiker, en av de allra bästa i sin genre enligt min mening. Intressant kuriosa är att killen som spelar korrespondenten, Löjtnant Werner, är en av Tysklands mest populära artister/musiker. Vill minnas att han är bästsäljande i sitt land. Herbert Grönemeyer, heter han.
Själv hade jag ingen aning om det förrän mina tyska vänner berättade det.
Håller med, den är riktigt bra utan att försköna kriget från någons sida . Läste det på Wikipedia, hade inte en aning om att han var/är musiker. Hur brukar ni göra innan ni lägger på wash och liknande , klarlackar ni innan?
på bilden tycker iaf jag att det ser bra ut
Bilden blev bättre än i verklighet faktiskt 😄. Tar korten med min iPhone så dom blir tyvärr inte så värst bra
#21: kanske det blev liiite väl mycket wash på tornet?☺️
#24: du har så rätt så 😄, har redan lackat om tornet . Väntar på lite mer saker jag beställt .
Tycker det ser väldigt bra ut. 👍
NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
Virgil
Jo men det får duga för att vara första ubåtsbygget. Tack för dom vänliga orden
#26, #27, #28: har du testat att vända bilderna rätt i exempelvis Paint? (Jag fick göra så med bilden av modellbyggeboken jag köpte igår innan jag lade upp bilden i "Nytt i referensbiblioteket".)
Vända rätt??, dom ligger väl rätt nu ? . Iaf för mig
De ligger även rätt som jag ser det, och de porträtterar en mycket fint gjord u-båtsmodell, snyggt jobbat
En liten tanke , det där repet du knutit upp, gissar jag med min dåliga kunskap om ubåtar ska föreställa en wire eller en tross, men när jag zoomar i bilden ser den lite luddig ut, kanske kunde man pensla den med lite lim så att den 'drog ihop sig'?
#32 #33: hmm… märkligt… här är bilderna upp och ner… 🤔
Coolt bygge! Ang. Filmen: Någon lycklig modellbyggare fick vara med i framtagningen av Das Boot:))
Tack för kommentarerna , wooderson pensla sytråden med lim får det bli . Tack för tipset . Håller med om luddigheten 😄 . Än så länge bara en som ser bilderna uppåner ?
Das boot modellen var riktigt cool . Ser riktigt bra ut
Jag sa aldrig vilken vinkel 😄😄
Riktigt snyggt bygge!👍
Tackar för det Rone
Om det är din först ubåt tycker jag du har gjort ett grymt bra jobb, mycket imponerande. 👍 👍 👍
NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
Virgil
Jepp det e mitt första ubåtsbygge, tackar för dom vänliga orden flyingdragon

Ett mycket fint bygge blev det! Inspirerande för en inbiten flygbyggare. Hur har du gjort rost-rinningarna?
Jo, bilderna i #26, 27 och 28 ligger upp och ned även hos mig, jag har Google Chrome. Det brukar hjälpa att öppna dem i något bildvisningsprogram och säkra att de ligger rätt.
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus
Rosten har jag gjort genom att blanda rost pigment med rost wash å sedan stryka på med en cocktail pinne. Sedan när det torkat så brukar jag borsta bort överflödet med en hård pensel. Konstigt det där med bilderna , för via mobilen så visar den rätt . Kanske måste lägga över till dator och lägga ut ifrån den
Coolt och snyggt bygge….👍
Mvh / Janne
Jaga tackar för det , kul ni gillart
Skitfräckt! Blir sugen på att gå till botten med ett sådant bygge själv:))
Tackar 91karlsson, riktigt roligt bygge . Tycker definitivt du ska pröva bygga
#50: "gå till botten" med ett ubåtsmodellbygge… 😃👍🏆
Tänkte just hur lång tid innan nån kommentera det :)
#50, med risk för att kapa tråden, men det vore väl en dioramaide för dig, en ubåtsbas, med brittiska comandosoldater som överfaller för att förstöra basen/ alt knycka en enigmamaskin till.
Mec, det här har du gjort riktigt bra, ser fram emot nästa bygge, vad blir det?
Det var en riktigt bra idé , hade kunnat bli coolt. Nästa bygge blir tamiyas nashorn . Alltid gillat den