Förslag på förvaring/vitrinskåp?
I brist på att snart inte kunna bygga fler modeller och få plats att ställa de nånstans börjar det bli dags att köpa in ett lämpligt skåp eller dylikt för att förvara modeller, i den mån av utrymme som kan rymma upp till 1/32 modeller.
Finns det någon som har bra erfarenhet var man kan vända sig och hitta bra lösningar så tjut till i så fall så vore det tacksamt? 🙂
"It´s all about the details"! 
Hm börjar likna nåt, dock känns det som man skulle antingen köpa två eller ha en enda större som sväljer mer plats.
Jag tror jag har hittat det rätta, den är dyrare men den rymmer en modell jag inom kort kommer ta hem som har 44cm i spännvidd mellan vingarna
Ulf Lundberg har gjort en liten byggtråd på hans hemmabygge. Inte tokigt, då du kan få den storlek du självt bestämt. Se här: http://www.ipmsstockholm.se/phpBB3/viewtopic.php?f=3&t=5442
Mvh / Janne
#3: 44 cm… Catalina i skala 1/48?😍
#4 Jo jag såg det inlägget men jag känner för att fuska lite så man slipper göra så mycket fel, även om IKEAS möbler inte är nåt undantag 🤪
#5 Nyfiken minsann, tänkte överraska när jag väl får hem den från Mamoco framöver och visa bild på "Nytt i bygghögen" men om ni vill veta nu så är det lika bra att spoila? 😃
#2+3
Personligen skulle jag handla 2st "Fabrikör" framför ett enda större skåp, det ger ju lite mera frihet och flexibilitet i möbleringen. Det blir ju också lättare att då betrakta modellerna från olika vinklar, för det som är riktigt bra med både "Detolf" och "Fabrikör" är ju att de är glasklädda runt om. "Fabrikör" är jag säker på är både stabilare och mera "dammsäker" :-)
Ett skåp som är lite större, men ändå med kvalitéerna ovan är detta från Mio, helt ok pris, dessutom med belysning på köpet!
#7 Det är nog sant som du säger att man kanske borde handla två men prislappen kanske avskräcker en lite. Om den skulle kosta lika mycket som "Detolf" skulle jag köpt utan att tveka två stycken. Men jag tänker "Detolf" skåpet måste den fästas i väggen för jag vet inte om mina föräldrar vill borra hål i väggen eller nåt? Den tycks ha nån form av tassar under som håller den något stadigt.
Det där "Florens" skåpet verkar inte så tokigt ändå. En sån och en fabrikör borde göra susen.

Va, ska du klättra på Detolfen! ?😉 Jag har aldrig fäst någon av våra i väggen, de står stabilt ändå.
Haha nä behövs nog knappast. Får nog bli den och "Fabrikör" tror jag 😂
#11 Jisses inget dåligt skåp. Var den svår att montera, tung att bära/lyfta?
#6: Ja, Catalina i den skalan har ju, om jag minns rätt från då jag mätte spännvidden på min modell (inte färdigbyggd ännu) så är den 44 centimeter (med vingflottörerna nerfällda).
#13 Jag visar så småningom, en sak kan jag säga är att det är en jetmaskin.
#12 Nej då det är lätt att montera. Väger lite grann men vi har inte haft några problem med att bära och flytta på dom.
De går att fynda beg. på Blocket mm. för bara några hundralappar. 😉
Bra att du sa det för jag tycktes inte hitta den exakta modellen.
Billy bokhyllor blir det du vill att dom ska bli. Det är en vanlig bokhylla som du sedan får köpa till glashyllor och dörrar till. Har en själv och det enda jag kan klaga på är djupet i jämförelse med exempelvis detolf som jag också har en. 🙂
ursäkta om jag lånar tråden lite, men finns det något bra och "billigt" skåp för figurer? dvs det ska inte vara så högt i tak mellan varje hylla och ska inte vara allt för djupt, utan det kan vara många hyllplan i skåpet och det kan vara ganska platt, men inte allt för platt. antar att ikea inte är rätt stället att vända sig till när det gäller sådana skåp, eller har jag fel?
To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.
http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false