160130: Byggmöte IPMS VMD
Byggmöte IPMS VMD - Lördagen den 30:e Januari
Den kommande lördagen tänkte vi köra ett byggmöte igen. Platsen är som vanligt Arboga Robotmuseum och nya som gamla plastknarkare är välkomna att närvara. Finfika utlovas om jag kommer ihåg att köpa det :)
Vet inte hur ni andra i gruppen känner, men jag tycker att det ska bli galet kul. Tänkte bara fråga, är det något ni vill att jag tar med? Tänkte om det var något bygge ni ville se irl?
Alla borde bygga en Tiger någon gång.
#1 Har du börjat bocka till de etsade banden till din Pzkpfw III? Jag är lite nyfiken på dessa… Vore coolt att se Korumdioramat också…
#2 ets banden kan jag ta med, korumdiot står på högkvarteret på svärfars arbetsrum så det blir lite svårare :)
tänkte faktiskt ta med och bygga lite på pz3an, så att jag kunde får lite tips av dig Calle 1:72 är ju lite din grej
Aha.. ses i morgon!
Jag tar med min Mossie från tamiya i 1/32 😃

Är det ingen som har lite bilder från dagens byggmöte? 😇
#6 Det var nog dåligt med fotografering från deltagarnas sida, men kanske dyker vi upp på bild hos IPMS sthlm, de var lite roligt nog på besök på robotmuseet samtidigt som vi, och där skymtade jag några kameror
Jo, inte helt fel att ha byggmöten i sådan lokal inte…👍
Vi var några från http://www.ipmsuppsala.n.nu/ och tittade in för några år sedan. Undrar om det inte var ert första möte ni hade där också! "Robotkillarna" var snälla då och bjöd på simulatorflygning dessutom…🙂 Inte så lite avundsjuk på byggmöteslokalen eran! Tror det börjar bli dags att hälsa på igen…
Mvh / Janne
#6 Det var faktiskt en äldre farbror där och fotade som sa att han skulle maila lite bilder till mig. Om han kommer ihåg detta så kan jag dunka upp lite bilder.
#8 Ni är varmt välkomna att komma och hälsa på. Det finns plats för cirka 20 extra gubbar i vår lokal, så ni borde få plats. Jag kommer att posta inlägg härinne när det är dags, så ni kan ju skriva där om ni är intresserade.