Tamiya 35344 SOMUA S35
Spännande! Verkar vara en fin modell!

Hur verkar satsen? Har själv funderingar på att skaffa den
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
👍
Bygget av den lilla vagnen flyter på och det krävs inte många timmar för att bygga den. Jag har dock inte provat banden ännu så efter det har jag kanske en annan uppfattning.. Skarven på vagnchefshuven blev inte bra så det blev till att lägga igen och rugga upp. Tänkte prova Tamiyas kuvrvade tejp på denna så det blir ett stop innan den kommer med posten.

Har också kikat på Tamiyas kurviga tejp, speciellt efter att ha maskat Valianten, men jag tycker att dom verkar väl smala
Svårt att göra "kurvtejp" bred - blir som veck i kanten då när man tar svängarna. Du får maska kanten med kurvtejpen och köra vanlig på resten.
Jag har precis börjat testa den lite, tycker den känns bra.
#4 Har du någon bild på Tamiyas "kurv-tejp"? Art.nr?
Dubbelpost 😕
87177, 78, 79 (2, 3, 5mm)
Intressant bygge!
👍

Har du kastat om färgerna på camot eller ser dom ut sådär (kommer ihåg en Me-262 som var brun på färgschemat men blev grön med den angivna färgen)
#16 Det är ett av målningsalternativen, dock inte det som är avbildat på boxarten.
Super snyggt
Alla borde bygga en Tiger någon gång.
#16 Stämmer som Hayabusa skriver. det finns flera olika camot och jag vill ha det med ljusblå topp. Det är riktigt häftigt camo på franska vagnar från WWII.
Riktigt snyggt bygge!👍
Blev ju kanon:)
Riktigt Snyggt. snyggt med en liten dioplatta också. nu väntar vi med spänning på Panthern :)
Alla borde bygga en Tiger någon gång.
Kul förebild och bra presentation.
Janne Nilsson
"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."
Snyggt bygge och en väldigt fin basplatta!
Tack alla för de fina orden!/Roger
Übersnyggt!