Airfix Vulcan
Nu har jag hunnit så här långt, det tog en väldig tid med luftintagen man fick först spackla dom på insidan innan dom monterades in i flygkroppen sedan fick man spackla igen, forfarande på insidan för att passa dom mot flygkroppen. Det blev inte helt perfekt, bara acceptabelt, det är inte lätt att slipa inuti ett par trånga luftintag! Vid sidan syns Blue Steel roboten som får bli en liten modell för sig själv, jag skall bara spraya den för att få en fin finish, Vulcanen skall också sprayas, det är lite mycket att måla hela den här deltavingen, det gröna comflauget skall sedan målas med pensel är det tänkt. Lägg märke till dom fasade katapultstolarna, dom var tvunga att göra så när det bestämmdes att det skulle sitta två piloter istället för en däruppe. Resten av besättningen sitter en trappa ner inne i planet och syns därför inte, Airfix har inte ens tagit med dom

Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Ser bra ut! Luftintag kan det vara en del pill med, just med tanke på det du säger att det är lite krånglgt att slipa inuti. Ser fram emot att få se den klar.
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

#0. Det där var en imponerande pjäs! Ser ut att vara rätt stor, vad mäter en sådan där i verkligheten?

Hoppsan man såg knappast katapultstolarna i föregående bild, här är en ny där man ser lite grann att dom är fasade.
#2: Tja den har en spännvidd på 47 cm, och skalan är 1/72 vilket blir 33,84 meter, enligt data 33,96, meter så det stämmer väl rätt bra. Såvitt jag vet är den fortfarande världens största deltavinge

Snyggt! Av nån anledning känns de piloterna väldigt bekanta. 
Azgaron

#0 Spännande bygge, har inte byggt den själv, men den verkar mycket intressant.
#4 Airfix orginal!?
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
#5 Typ, nått sånt ja
De jag har i F-16 ser likadana ut. Nån på ATF hade gjort en lista på de olika piloter som Airfix gjort. Visst där finns ju endel varianter, men det är nog inte det mest genomtänkta Airfix gjort.
Azgaron
Jag säger bara WAOV VOV-VOV bara ett fel, den går inte på räls!
Det ser helt klart bra ut :)
Skulle oxå vilja bygga en Vulcan i framtiden tycker de är så läckert det planet..

#7: Nej men ser man på nu har stickan vaknat också, kul att du hör av dig det var ett tag sen sist
Kunde just ana att du skulle klaga på nåt, oavsett hur långsökt
och en liten video ocf fler bilder 
Kanske det skapar ett visst sug att bygga klart?
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

#10: Videon kräver en plugin som jag inte har, något alternativ?
Färgen är lite tveksam, den där gråa kulören är undersidans officiella färg, översidans officiella grå är "slate grey". Men det blir snyggare så här så jag klagar inte, jag har ju sett orginalmålningen på Newark Air Museum, och det här är estetiskt sett en klar förbättring (se Englands resan 2007). Det stärker även mig i mitt beslut att använda den kulören på min modell istället för den officiella slate grey färgen. Boxarten har också den här färgen och inte slate grey

Jag har spelat in "Victors, Vulcan and Cuba" från Discovery, där finns många fina flygscener främst med Vulcan.