Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettairbrush-färg-lack
Läst 655 ggr
theswed
0

Airbrush Cleaner

http://www.modelhobbies.co.uk/shop/vallejo-200ml-airbrush-cleaner-p-10110.html

är det nått att ha läste om den att den funkade till alla vallejo acryl färger       men läste här på forumet  nåt om fönsterputs och batteri vatten     så vad är bäst   att annvända till vallejo  acryl färger att rengöra sin spruta med ??

StefanW
0

Dest.vatten tar det mesta av färgresterna. Häll ur färg som är kvar i koppen, torka med papper, fyll på med vatten och blås ut det. Sedan brukar jag ha en liten burk med cleaner i för att göra rent små detaljer med.

Obs! Innan du börjar att använda airbrushen, så öva på att plocka isär och ihop den till du känner dig säker på hur den är uppbyggd. Det är inte roligt att försöka komma på hur den fungerar med färg i, det brukar bli en massa onödigt jobb då!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

theswed
0

Tack för dina råd dom ska jag ta vara på :)

theswed
0

#1    fick sprutan plockade isär den   ett par gånger  för att lära mifg det jag funderar på  hur mycket behöver man plocka isär jag plockade i sär så jag fick ur nålen    men du e det endå lite delar kvar typ fjädrar och oringar     räcker det eller måste jag plocka isär till 100%  i smådelar ??

StefanW
0

#3 Som regel behöver man inte montera isär till 100%. Kolla in en artikel jag skrev för ett tag sedan så får du en liten känsla för hur mycket som behövs.

Airbrush, del 2 rengörning

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

theswed
0

#4   ok tack det var så mycket   jag plockade isär min spruta

va bra tackar för infon