Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 739 ggr
ElLobo
0

Tidningsartiklar

Med tanke på hur väldigt lite det egentligen skrivs om modellbygge i de vanliga dagstidningarna, så var det glädjande att det i lördagens nummer av Nya Ludvika Tidning fanns en artikel över två sidor samt en stor bild och text mitt på förstasidan, av en av de modellbyggare som tog hem pris på Minimeet i Västerås.

När jag nu satt och letade efter en eventuell digital artikel på nättidningen, som jag naturligtvis inte hittade, ramlade jag emellertid över några andra artiklar om modellbygge.

Det handlar både om plastmodeller och annat, men jag tipsar om dem i alla fall, för det kan ju finnas någon som tycker det kan vara intressant att läsa lite.

Victor älskar tåg

Modellbygge gav kassaklirr

Modellbygge gav hembygdspengar från USA

Rött sinne i det blå

Slagskeppet Tirpitz på Nottjärnen

Flyg är modellen

Gunnar har kyrkan hemma på gården

Skoldag med modellbygge och god mat

StefanW
0

Man kan ju alltid hoppas på en viss renresans för modellbygge i allmänhet. Artiklar i tidningar och andra aktiviteter gör att några till kanske hittar till hobbyn. Det gäller ju att kunna locka ungdomarna framför allt.

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

Ja, notiser i vanliga tidningar gör att folk får upp ögonen för att hobbyn fortfarande existerar.

Och lördagens artikel i NLT med en tvåsidorsartikel samt bild och text mitt på förstasidan, gör ju att allmänheten och intresserade som bygger i skymundan, kanske tar sig i kragen och kontaktar någon för att vidareutveckla sin hobby.

Azgaron
0

Ja, det får man ju hoppas! Det verkar iaf som att nån skribent på NLT har intresse av hobbyn.

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!