GB93: BMP-3 -- SKIF - 1:35
Jag vet inte riktigt varför men av någon anledning har jag inte byggt så mycket pansar sen jag återkom till hobbyn. Pansar är ju mycket mer platsbesparande så det borde passa mig bättre.
Nåväl - denna byggsats plockade jag upp någonstans, Tradera/Hobby Bokhandeln … vet inte var, och bestämde mig att bygga den för detta gruppbygge. Ska väl bli något sorts diorama också.

Det här är en riktigt gammal byggsats (från runt 1998 tror jag) och SKIF var kända för billiga byggsatser av främst Ryska pansarfordon.
Plasten är mjuk och det är en hel del gjutmärken som behöver hanteras. Under byggandets gång har jag också märkt att det finns vissa felaktigheter när det gäller vilka nummer som är vad och några smådelar som t om är trasiga. Jag fick med ett gammalt detaljset med ets från Eduard så jag hoppas det kan ge mig lite bättre detaljering.
FWIW - även denna tråd är nu trasig för mig när det gäller bilduppladdning (d v s när en bild laddas upp för att läggas in så ersätter den bilden i första inlägget istället tills jag "publicerar" inlägget och då försvinner den. iFokus vet om buggen (händer i alla webbläsare och flera datorer - min användare kanske är förbannad nu :). Kommer därför senare tillfälligt ha länkar till externa bilder medan jag bygger.
EDIT. Testar att lägga till via "Bifoga bild/fil" men endast med en bild (så att det inte blir bildspel).
Spännande ska bli kul att följa detta bygge
Alla borde bygga en Tiger någon gång.
Intressant bygge. Det ryska kamoflaget är riktigt snyggt!