GB 2 Raldor

Det skall bli spännande att följa! (lade in bilden före jag läst ditt pm)
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Ja, det ser ju spännande ut. Hurdana är MPM som fabrikat?
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

#2 MPM kan vara ganska varierande. Av de 7 som jag har (alla äldre) så har några mindre problem med passform. Det finns inga fästpunkter så det är noga med inpassning. I övrigt så tycker jag att de är helt okej.
Många av deras modeller innehåller Ets och/eller Resin, och dessa håller en hög klass.
Det jag gillar mest med MPM är att de tar fram udda maskiner som annars inte skulle se dagems ljus.
Men som sagt. Det är inga Tamagawa. Man får räkna med lite "modellbygge" när man sätter ihop dem.
Raldor
det är det som är roligt tycker jag iallafall

Jag köpte Eduards bälten för "USN early" 1/72. Blev lite förvånad när jag fick hem dom. De är större än bältena till min Avenger i 1/48. Har kollat och det står faktiskt 1/72 på ets-ramen.
Det verkar som om Eduard inte alltid har koll på vad dom gör.
Men de går kanske att använda till nån modell i 1/48.
Raldor
#5 Ja det låter ju som nån felmärkning. Men som du säger borde det ju gå att använda till nått i 1/48. Men det hjälper ju inte dig just nu.
Maskeringstejp skuren i smala strimlor och målad funkar ju rätt bra, om man inte har för stora krav. 
Azgaron

#6 Det lutar åt att det får bli något sådant. Det verkar som om dom bara hade midjebälten. Lite märkligt med tanke på det sätt dom landade på.
Raldor
#7 Ja det verkar ju lite underligt. det blir väl som i Hot Shots när de kom ut med ansiktet format efter masken 
Glömde kommentera MPM. Det verkar ju rätt vettigt då trots allt, och PE är ju inte fel. Är priset någorlunda rätt också så… och lite utmaning är ju inte fel.
Azgaron

#9: Japp. Gav mig lite inspiration till mitt bygge. Den blir dock inte lika färggrann.
Mycket stök just nu inför min födelsedag. Men jag hoppas komma igång igen nästa vecka.

#10 Eftersom jag "misstänker" att det blir väldigt jämt så passar jag på att säga:

Och så kan du få en:
![]()
//Stefan 
Stefan - Modellbyggare
Ett stort Grattis till #10 :)
Instämmer! Grattis Raldor! När är det?
Azgaron

#10: Grattis! Ha en bra dag!

Happy Birthday….tooo youuu!!
.
god jul! nej nej nej dumsnut ok då ha den äran!
och ett stort GRATTIS!
//pebben

Tack och bock till er allihop. Om nu någon av någon outgrundlig anledning skulle befinna sig i närheten så finns det alltid färskt kaffe på gång.

Det skall jag lägga på minne! Tänkte våldgästa några till där uppe! Samma sak gäller om du har vägarna förbi här nere!

//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Absolut. Det ska jag ha i minne.
Ha de'
Kjell

#18: Hmm, det där lät farligt! Ska jag dra ut concertinatråden och placera ut truppminorna? 

#20 Gör du dé! Har varit B-styrka tillräkligt många gånger, så jag kan hitta på lite motmedel så det blir en kraftfull entré…hehe
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#21: Hjälm, krevadkarbin och sandsäckar beställda! 

#22 Det kafferepet kommer det nog att talas om länge i stugorna…

//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#23: 
#10 Grattis på D-dagen eller vad det blir på romerska.
Men, modellbyggeri håller bara barn och gamla gubbar på med. Vilken kategori tillhör du ? 
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
#25 Om jag får gissa, båda! 
Azgaron

#26: Antagligen båda, ja. För kryper på alla fyra gör han i alla fall, speciellt när han har slängt små fotoetsdelar på golvet! 

#25 En halv Strv 102 för att vara exact.
#26 Tur du inte hade kameran framme.

#29: Nä, så elak är jag inte!