Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketterköpsäljbyt
Läst 1168 ggr
StefanW
0

Pansar på Tradera

Kolla in pansarmodeller m.m. som ligger ute nu!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Sven-Erik
0

Helt sjukt! Skulle vilja köpa rubbet, men det tillåter väl varken min fru eller ekonomi! Gråter

Hompe
0

Jag tycker bara det är jobbigt och se sånt här man vill ha allt men har varken tid eller pengar till allt bara att stå i modellaffärn är jobbigt nogLedsen ochså känns det som om man inte köper det så försvinner det och man kommer aldrig få tag på det igenGråter

Sven-Erik
0

Hahaha…jag tror att vi är lite sjuka!! Skrattande

Annette
0

Konstigt med er karlar, ni måste köpa allt ni ser ;) Jag var på Euro Horse, inte kom jag hem med någon hästtransport för det. Det går att bara titta!

StefanW
0

#4 Vi vet att vissa tillfällen aldrig kommer tillbaka, skulle de göra det så är det till ett pris som ingen vanlig dödlig har råd till. Det finns mycket som jag skulle vilja ha, men inte till priset av vad som helst! Gråter

P.s. det hade varit svårt att få med sig en hästtransport på tåget!

Stefan - Modellbyggare

Svake
0

Hur skulle ditt föråd se ut med ett par hundra hästtransporter i, hehe.

Sven-Åke

StefanW
0

Får jag göra dom i skala 1/87 så blir det nog inga problem!Skrattande

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

pebben
0

mycket godis där! såg ni inredningen till dml jagdtiger?

tänkte på en sak. vi kanske skulle tala om våra tradera namn? det kanske ses som fusk men det skulle inte vara så kul om det visade sej att man trissede upp priset för någon annan här om vi skulle bjuda på samma modell!  känns onödigt vad tycker ni anndra?

//pebben

StefanW
0

Tycker jag låter som en bra idé, varför "skinna" någon man känner? Jag kör hellre med öppna kort så att man kan se folk i ögonen när man träffas med gott samvete.

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Sven-Erik
0

Hepp! Själv går jag under namnet "Angelwind" på Tradera. Så var så snälla och bjud inte över mig!! Skrattande

pebben
0

he he säljarna måsste älska vårat forum! (smalan)Fot i munnnen

//pebben

Sven-Erik
0

Rena rama säljdöden!…Skrattande

StefanW
0

Jag tror ändå att säljaren blir nöjd, det gör ju bara att det går att sälja mer. Om båda parter är nöjda så är det väl en god affär!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

#8: En god tanke! Det är ju onödigt att trissa upp priset för varandra. Själv går jag under namnet "Mick--" på Tradera.

Sven-Erik
0

Haha pebben!!! Nu kom jag på dig. Under detta tidigare inlägg så uppgav du faktiskt ditt alias!! BUSTED!!

Sven-Erik
0

pebben! Har inte du köpt nog med Kubelwagen nu? Har nog sett att du köpte en för inte länge sedan. Ska du starta en konvoj?Skrattande

pebben
0

äh do är ju fräna! Fot i munnnen jeepar kan man inte få för många av hehe har också köpt 2 bmw med sidovagn tänkte att dom säkert kan vara bra att ha? kan bli många regndagar i sommar!

#15 he he vilken tid det tog Fot i munnnen ja jag dolde nog aliaset i mitt inlägg fast inte med flit så vi tar det en gång till smalan vilket egentligen inte är mitt utan min fd sambos som bjuder på alla kubelwagens ha ha. nåja hon vet om det så det är lungt

//pebben

LottaU
0

Ja, snacka om att vara trög! Einstein?

Har du "motor-kitet" till Kubelwagen? (Det har jag! Skrattande )

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

Sven-Erik
0

#18. Ops! Jag har tydligen bytt utseende!? Skrev från sambon Lottas dator i morse!!Generad

ElLobo
0

#19: Ja, jag tyckte väl att du inte var dig riktigt lik! Skrattande

leo-
0

lika bra att jag oxå ger mig till känna  nick: nils51

pebben
0

#18 nej det kitet saknas ( har hafft ett men det åkte i min ränsning)

#19 haha det är sånt som händer! om ni visste hur många gånger jag skriver fel lösenord/alias på min mail/osv skulle ni skratta gott!Fot i munnnen

#21 va bra! nu har vi. smalan angelvind mick-- och nils51

//pebben

Sven-Erik
0

Haha, intrigerna tätnar…Cool

pebben
0

rena kartellen på min ära" Flört

//pebben

StefanW
0

….och så finns det en till: modellbygge

Flört

gissa vem!

Stefan - Modellbyggare

pebben
0

det tar sej Fot i munnnen välkommen!

//pebben (småskum?)

Celia
0

Haha vad jag fick skratta i den här tråden. Kul när gammalt kommer upp :)

Mvh, Cecilia

Azgaron
0

Å hu, vet inte om jag vågar berätta mitt, nä skoja bara - Mr Flip På ebay har jag samma nick som här.

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

WildeSau
0

Mitt Tradera-nick är från den tiden jag lekte med bilar i STCS. Då med en 900T16 med 3tums 1-dämparsystem. Glad

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

pebben
0

Hållo stefan och el lobo! det här va ju kul kunnde inte ni lägga upp en typ the best of på forumet?  Fot i munnnen

//pebben (alltid oskyldig bara så ni vet!)

Sven-Erik
0

Jag går under ett träffande och välbeskrivande nick: "Angelwind".

pebben
0

#31 det trodde jag va lotta hehehe! Flört

//pebben

Sven-Erik
0

#32. Hmpf….Generad. Jo det stämmer! Jag går under lånad alias..Cool

Celia
0

Ingen fara, Sven-Erik ger henne ryggmassage varje kväll som tack för det. Eller hur Sven-Erik!!!! Skrattande

Sven-Erik
0

#34. Absolut Celia!!! Hur kan du drömma om något annat??Oskyldig

Celia
0

#35 - Helt OT, men vet du att hon försökte prata med dig igår när hon kom hem, men du bara babblade på om allt som hade hänt på Raggare? Fick hon berätta något senare eller fortsatte du att babbla? Flört

Här kommer mitt nick på Tradera: summer66

Azgaron
0

Ja, här är onekeligen en del nicks som man känner igen från budgivningar på tradera, eller när man bara kollat.

Gissade att det var ditt nick när jag kollade på 59an Glad

Azgaron

Sven-Erik
0

#36. Men det måste vara ett misstag! Jag är känd som den blyga tysta typen, som aldrig säger något…….Hemlis

Celia
0

#37 - ja det var väl det enda okända därinne? Flört

#38 - hahaha!

pebben
0

#33  det är lungt sven-erik för jag heter ju inte malin heller förståss Fot i munnnen m.a.o också lånat alias från min ex!  hm tusan va dumt det låter men vad ska man säga?

//pebben

Azgaron
0

#39 Hehe, nä, du sa ju att du bjudit och var nyreggad, och (0)an efter nicket talade ett ganska tydligt språk Glad

#38 No comments! Glad

Azgaron

pebben
0

#38 precis så har jag också uppfattat det! Fot i munnnen

//pebben

Celia
0

Tänk att ni inte ens klarar er utan era ex när ni ska handla Flört

Sven-Erik
0

#43. För att inte tala om våra nuvarande fruar….Fot i munnnen

leo-
0

varför inte göra en lista och lägga någonstans där man hittar den lätt typ en artikel med traderanamnen så att vi inte bjuder över varann

Nick:leonardo51

Azgaron
0

Glad

Celia
0

Jag vet inte ens vad det stod för namn där jag bjöd. Jag skänkte inte en tanke på att det kunde vara någon av er Förvånad En lista vore nog bra för de som vill skylta offentligt Glad

Celia
0

#44 - ja men DET är helt OK Glad

pebben
0

#43  åjo det är inte så svårt att öppna ett konto på tradera men det finns klara fördelar med att annvända ett kännt alias med många posetiva omdömen.  och peppar peppar ingen som har klagat än! Fot i munnnen

//pebben

ElLobo
0

#43: Nej, positiva omdömen är ju vad man eftersträvar.

Har precis fått ett negativt på eBay, dagen efter att jag hade gett en säljare ett negativt omdöme för att det inte går att få kontakt med honom. Ropade ju in Richelieu åt TommiN i somras och har försökt betala, men det fungerar inte med den metod han använder. Har försökt ett flertal gånger få honom att skicka sin e-postadress så jag kan ordna betalningen genom PayPal, men ingen respons innan jag lade ett negativt omdöme. Då vaknade han! Och då hade jag ändå talat om för honom att han riskerade negativt omdöme om jag inte fick svar på en månad. Ibland träffar man på en hopplös säljare.

Azgaron
0

Nä, och det får man väl hoppas att ingen gör heller.

Azgaron

ElLobo
0

#45, #47: En sådan lista skulle jag väl kunna ordna. De som har skrivit i den här tråden tar jag ju med i alla fall, resten behåller jag för mig själv. Uthängda till allmänhetens beskådan! Glad

ElLobo
0

#45: Har du bytt? Hmmm, eller har du flera olika …? Jämför med #21Fundersam

Azgaron
0

#50 Ingen höjdare precis att få ett negativt bara för att säljaren inte kunde sköta sin del och bara gav hämndomdöme. Tråkigt med såna säljare.

En lista hade nog varit bra som sagt!

Azgaron

ElLobo
0

Och listan ligger här!

pebben
0

#50 jag har en liknande typ på tradera! fast en köpare som det inte går att få tag i! Ledsen 

//pebben

Azgaron
0

#56 Störande!

Azgaron

ElLobo
0

#56: Ja, det känns lite hopplöst ibland! Hoppas det ordnar sig!

pebben
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ja hur kan man inte vilja ha en sån här?  Fot i munnnen nå det är hans förlust!

//pebben

pebben
0

# 58 det är ingen större fara den här modellen kan jag behålla! det som stör mig är att sådana här måsste stoppas! men hur? lägger jag negativt får jag ju bara ett tillbaka! klagar jag hos tradera så säger dom bara att det lägger dom sig inte i utan att man ska fortsätta försöka få kontakt ???

//pebben

ElLobo
0

#60: Tänk vad det där lät bekant!

Azgaron
0

Nä, hur kan man inte vilja ha en sån modell?

Nån gräns måste man ju dra för hur länge man ska hålla på att tryla, och som sagt riskera negativt i onödan känns ju rätt dumt.

Azagron

WildeSau
0

#59 Han är säkert snart avstängd ändå och då kan du få ett eventuellt negativt omdöme borttaget. Om du kollar in honom. Medlem sedan 2000 och första köpet 7 år senare ?? Han har säkert fel mailadress eller också vet han inte ens om att han har bjudit

pebben
0

ja det är ju samma ägare på e-bay och tradera! och så länge dom får sin provision så värkar dom nöjda?!  men jag tycker att det borde gå att få bort uppenbara hämnd omdömmen! hehe! så nu ska jag betala auktionen och provision på min vinnst ska man skratta eller gråta?  nä jag skrattar åt det! det är ju inte några större pengar men lite surt är det och det visar ju en stor brist i deras system på tradera/e-bay tycker jag.

//pebben

ElLobo
0

#64: Ja, det finns en del att önska!

WildeSau
0

#64 Jag har använt mig av kreditering utan att ge negativt till köparen

"Negativt omdöme krävs inte
Det krävs inte att du lämnar ett negativt omdöme för att bli krediterad. Omdömen ska heller aldrig användas för att tvinga fram en lösning. I de fall där du anser det korrekt och motiverat kan du naturligtvis lämna ett negativt omdöme."

Azgaron
0

#64 Lite surt att behöva betala provision för ett köp som aldrig genomförts. Nä, de behöver ju inte bry sig så länge allt är frid och fröjd för dem. En del brister är där nog som sagt.

#66 Men då måste han lägga ut auktionen igen, eller?

Azgaron

pebben
0

jag tänkte vänta i 60 dar tills det är typ en minut kvar? är det kanske lite fult?

//pebben

Celia
0

Vadå? Får man betala själv om köparen inte går att få tag på? Nu fattar jag ingenting Fundersam

WildeSau
0

#67 Det gjorde inte jag, utan behöll min JLC Tools hobbysåg…

#68 Rätt åt honom

Azgaron
0

#68 Låter helt rätt. Kan han ju försöka hämnas sen Glad

Azgaron

pebben
0

#69 när du säljer på tradera så får du betala auktionen lite beroende på vad du väljer för utropps pris  sedan får du också betala en provision till tradera säj att utrops priset var 10kr och säljpriset blev 20kr då ska tradera ha en provision på vinsten.
men saken du säljer behöver du naturligtvis inte betala det gör ju köparen! ja när det går rätt till ialla fall

//pebben

Celia
0

#72 - jag menar när det inte har gått rätt till. Ska säljaren betala provision till Tradera trots att den som vann auktionen inte har betalat?

pebben
0

det ser så ut! har inte kollat med tradera men dom har skickat sinn räkning så dom vill ha betalt i alla fall!  nu ska jag i ärlighetens namn säga att det rör sig inte om någon större slant utan mer typ en princip sak. men bäst att betala tradera så man inte blir avstängd igen! mutter

//pebben