Nytt i bygghögen, augusti 2015
#1 Kan detta vara matnyttig läsning?
#2 Tack för länken. Kan behövas 👍
#3 Wow den ser maffig ut och plasten verkar fantastisk som man har sett tidigare 😃
"It´s all about the details"! 
#4 Ja, det blir en rejäl modell. Har tittar igenom delarna lite grand, det ser lovande ut. Väl detaljerad cockpit t ex (som dock inte syns särskilt mycket på den färdigbyggda modellen). Motorerna ger också ett bra intryck.

Efter att ha varit väldigt mkt "Luft 46"-intresserad har jag plötsligt blivit väldigt sugen på att bygga jetplan från 50-70-talet. Skywarrior har jag alltid tyckt är snyggt.

Så nöjd jag ropade in denna och nästa från Tradera. Denna har en månplatta + austronauter så du kan bygga ett litet diorama. Ska börja fundera på hur man replikerar måndamm på bästa sätt. Dags för ett Rymd-GB ;)?

Lyssnar precis på en audiobok om NASA och rymfärderna och tycker det ska bli kul att bygga lite runt detta. Har också revells jätte-byggsats med rymdfärja och uppskjutningsplattformen i 1/144 men den får nog vänta tills jag har ett större hus.

Ett rymd-GB kan väl ordnas vad det lider om det blir några fler som har ett sådant önskemål. Det kanske är dags igen? Vi hade ju GB #12: Rymden (2009), och GB #35: NASA (2010-11), så det är ju ett tag sedan.
har inte haft möjligheten att posta någon bild(inget internet) men denna fick jag i tisdags, så gott som klar redan(utom figurerna)
To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.
http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

#9 Tröttnar du Gus, så säg till! 🙂
#10 👍
Stefan - Modellbyggare