Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: allmänt
Läst 1894 ggr
ElLobo
0

Nytt i bygghögen, augusti 2015

Ny månad, ny tråd. Glad

Och kom ihåg att det som vanligt är när ni får hem grejorna som räknas, inte när ni beställer dem.

2015 års tidigare trådar:

Filbrännan96
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var i Stockholm igår och kom hem med denna under armen. 😎

Tanken är ju då att denna ska bli ett J34 - ämne. Snygg plast kan jag påpeka när jag tittade. Har för mig att det är Academys rebox

"It´s all about the details"! Cool

[Hayabusa]
1

Revells helt nya C-54 Skymaster. Ser ut att vara fina gjutningar och väl detaljerad. Mäktigt stor blir den också.

Filbrännan96
0

#2 Tack för länken. Kan behövas 👍

#3 Wow den ser maffig ut och plasten verkar fantastisk som man har sett tidigare 😃

[Hayabusa]
0

#4 Ja, det blir en rejäl modell. Har tittar igenom delarna lite grand, det ser lovande ut. Väl detaljerad cockpit t ex (som dock inte syns särskilt mycket på den färdigbyggda modellen). Motorerna ger också ett bra intryck.

wooderson
1

Fick hem dessa från Polen idag (tack superhobby) blir lite extra roligt då svärfar är fältprost, tänkte göra ett dio av detta och ge honom sen

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

Filbrännan96
0

Var förbi Hobbyland igår och hämtade ut denna 😃

robban64
0

Några glada franska motståndsmän ramlade in idag. Har en diorama ide till GMC trucken…..som inte är klar på långa vägar.

SwedBear
0

Efter att ha varit väldigt mkt "Luft 46"-intresserad har jag plötsligt blivit väldigt sugen på att bygga jetplan från 50-70-talet. Skywarrior har jag alltid tyckt är snyggt.

Så nöjd jag ropade in denna och nästa från Tradera. Denna har en månplatta + austronauter så du kan bygga ett litet diorama. Ska börja fundera på hur man replikerar måndamm på bästa sätt. Dags för ett Rymd-GB ;)?

Lyssnar precis på en audiobok om NASA och rymfärderna och tycker det ska bli kul att bygga lite runt detta. Har också revells jätte-byggsats med rymdfärja och uppskjutningsplattformen i 1/144 men den får nog vänta tills jag har ett större hus.

ElLobo
1

Ett rymd-GB kan väl ordnas vad det lider om det blir några fler som har ett sådant önskemål. Det kanske är dags igen? Vi hade ju GB #12: Rymden  (2009), och GB #35:  NASA (2010-11), så det är ju ett tag sedan.

wooderson
0

Lite smått o gott kom idag, lite till mig, lite till barnen och ett hus till frugan i förhoppning att hon ska fastna för hobbyn. Något litet diorama ska väl gå att göras av detta :)

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

mangemani4
0

har inte haft möjligheten att posta någon bild(inget internet) men denna fick jag i tisdags, så gott som klar redan(utom figurerna)

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Roca
0

Lite nytt hos mig så här på sista sommardagen (?);

Från Kits for Cash:

MPM 1/72 Defiant Target Tug, passar fint i GB 96,

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Roca
0

…och en Frog 1/72 Bearcat

Roca
0

Och lite dekaler från Hannant's, Tiger Head decals i 1/72, tre set passande GB 89;

Roca
0

Slutligen mera beg. från Rebell Hobby-samling;

Heller 1/72 Jungmeister

Roca
0

..Heller 1/72 Stösser

Roca
0

Och så en UM 1/72 BA-10! Det var allt för denna gång

StefanW
0

#9 Tröttnar du Gus, så säg till! 🙂

#10 👍

Stefan - Modellbyggare