Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketttips-råd-problemlösning
Läst 580 ggr
turbojohan
0

Tips för gamla jänkare (bilar)

Hejsan!

Är ny här, bygger bilar. Håller på med en Ford Edsel 1958 i skala 1:25 från AMT. Har även en Cheva Bel Air 1957 i samma skala som väntar. Tänkte dock höra om det är nån som har lite bra tips att komma med när man bygger gamla jänkare? Kan vara lite kul att veta.Glad

[Henke29]
0

Nämen välkommen in i gänget:)
haha nu börjar alla byggkompisar vara här ju :)

turbojohan
0

Inte för att jag är din kusin, Henke29, men tack iallafall. Nu fattas bara herr Karlsson och Davidsson me sen e vi hela byggänget härGlad

Sven-Erik
0

#0. Jag vet inte riktigt vad du menar? Tänkte du på färgsättningar och så?… Ett alltid lika bra tips är att du går ut och "googlar" på bilder av de bilar du tänker bygga. Då får du en massa tips om hur de ser ut i verkligheten!

[Tunnan]
0

Karlsson blir nog svårt då han inte är ägare av någon dator.

/Tunnan

Sven-Erik
0

#4. Eh..? Inte det……

[Henke29]
0

Men Davidsson borde vi kunna få in här oxå framöver :)
Eller va tror du Tunnan ???

StefanW
0

#0 Välkommen hit! Är det något speciellt som du tänkte på?

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

turbojohan
0

#7. Nja, tänkte främst på allmäna tips om detaljfinish å såna här saker. En konstig sak med min Cheva -57a, där står varken färger eller nummer på delarna. Har de missat det i juat min beskrivning eller är det flera som är såna?

turbojohan
0

"..i JUST min beskrivning.." ska de ju stå! Inget annat.

StefanW
0

#8 Är det val av färg som du undrar över? Och/eller hur man detaljerar mera utöver det som finns i kartongen?

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

magicrub
0

#8 Är chevan från AMT? byggde nyligen en lincoln  från AMT och där fanns varken nummer eller färgråd så det verkar inte vara något unikt med att det fattas^^

Azgaron
0

Välkommen kan jag ju säga, då jag inte har nått vettigare att säga om tips för jänkebilsbyggen.

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

pebben
0

om du ska bygga chevan orginal är det siden svart motorum och botten med orange motor. in och utvändigt fanns det säkert 20 olika färg kombinationer att välja på så där är det bara att välja och vraka!  annars tycker jag sven-eriks förslag är utmärkt #3

//pebben