Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: fordon
Läst 1114 ggr
Orso
0

Airfix Mercedes 1904, 1/32

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lackerandet av F1 bilarna går ju inget bra så jag kopplar av med ett mindre seriöst bygge.

Orso
0

Det var meningen att jag skulle bygga min först modellbyggsats igen men jag hittade reprisbygget i källaren och beslutade mig för att den tredje bli en  annan version.

Orso
0

Av någon anledning så hade jag köpt en påse med en Airfix Rolls Royce. Delarna var lösklippta och den saknade bygginstruktionerna

Orso
0

Jag hade sett en bild på en Mercedes med en liknande kaross som Rollsen så det fick bli en kombo av bägge satserna

Orso
0

Chassiet fick förlängas två mm och karossen fick en tre mm ram undertill för att dörrarna ska få plats. Jag ska använda skärmarna från Mercedesen så hålen för skärmarna fick fyllas i karossen. Dörrarna har slipats bort för dom kommer nog behöva en annan form för att gå fria från bakskärmarna och en försänkning i bakändan fylldes med plasticcard. Sedan börjar det tröstlösa jobbet med att försöka spackla bort skarven..

Orso
0

Tänkte först använda Rollsens bakskärmar men kedjedriften på Mercan gör att skärmarna inte passade så …

Orso
0

det blev till att använd Mercans skärmar men infästningen till dom måste modifieras för att skärmarna sk påssa på Rollsens kaross.