Trevliga fynd !
Och loppispriset ?
Dags kanske för ett aerobatic aircraft gruppbygge…👍
Mvh / Janne
#1 Vilket fint fynd!
#3 Ja varför inte. Jag "hann" inte ens börja förrän det var slut…. 😇
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
Den här passar ju utmärkt till gruppbygget!
Tack för affären; Janne…👍
Mvh / Janne
#1 Fat Albert,vilket fynd! Kör gärna uppvisningsgrupper igen. Skulle vara kul att bygga något blankt😄
#5 Ja just det och tack själv! En F-16 som inte ens är grå och tråkig. 😃
Först ett Tradera-köp. Dekalerna är vattenskadade så jag har beställt ett par nya varianter från Hannants,

Ytterligare Traderaköp. Skadade kartonger men allt inuti ser bra ut. Många roliga versioner som kan byggas. Alltid gillat Sk60 så det är kul att kunna bygga en.

Sist men inte minst några resinbyggsatser i 1/144 inköpta från Hannants. Denna serie är obskyra tyska plan som antingen inte ens byggdes eller endast byggdes i något ex. Det roliga är att varje byggsats kommer med 3-4 stycken ytterligare små-plan, t ex Lippish Li.P.12, Messerschmitt P1106, Heinkel Wespe etc. Så när jag byggt de tre stora planen så kommer jag även ha byggt ytterligare 10-12 stycken småplan. Blir en intressant display i vitrinskåpet.

#11 Rackarns läckra maskiner…👍
Mvh / Janne

#11 Häftiga kombinationsbyggsatser!
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

#15: Mums!

#15 Riktigt maffig modell det där! Ska bli kul att se den byggas. 😃
Fick precis en trevlig kartong från mamoco på posten. Nu är väl både semester och höst räddad.
Alla borde bygga en Tiger någon gång.
Hm bilden föll bort
Alla borde bygga en Tiger någon gång.
#24 Trevlig kompott med tanks du haffat dig.
Själv hade jag velat ha exakt den där Tiger 1:an och Kungstigern med zimmerit. Maffiga vagnar utan tvekan 😃
"It´s all about the details"! 

#26 Cool modell, coolt flygplan!

#28 En mycket fin modell det där! Tror inte att man behöver några tillbehör. I såna fall är det kanske något mer i cockpit, vapenlast eller andra märkningsalternativ. Var noga med att få hjulbrunnarna raka när du limmar dit de! Annars blir hela landstället snett.
#28 Jag vet att jag har PE till just den men inte modellen, haha först trodde jag det var till min Heller Tunnan men såg fel.
Vad jag kan tro är det nog ett väl spenderat köp av PE till denna Tunnan då den säkerligen blir snyggare att titta inombords.
Hmm, det är nog som ni säger att det skulle vara fint med lite ets i cockpiten. Funderar oxå på stolen, den i lådan är väl helt okej men Pavlas mer detaljerad stol ser mycket bättre ut. Undrar hur mycket som kommer att synas i cockpit när den är klar… Har nån av er byggt den? Felix! Det där med hjulbrunnarna har jag hört ska vara trixit!
#31 Har du kollat om Rebell har det rätta grejerna för Tunnan?
Borde ha det mesta i svensk väg när det gäller tillbehör vill säga 🤔
#32 Jajjemän! Rebell har det mesta (vågar inte säga allt) av Maestro's ets o resin. Rebell har även Pavlas knallpall. ;)
#33 "Go for it"!
Ha,ha….öl och nätshopping är förödande.

Trevligt Roca. Ian @kitsforcash har ganska mycket skoj begagnat, oftast till bra pris. Det var iallafall bättre innan kronan störtdök, £1 = 12.98kr just nu 😡

Tack själv. :-) Då kan du också bygga en fin röd Fury snart. http://www.luebecker-luftfahrt.de/index.php/zieldarstellung/hawker-sea-fury

Jajamen, ska bli kul!
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus
#48 Den ser ut att bli jobbig att måla när planeterna snurrar runt. 😃