Nu är det dags!
Söndagen den 7 oktober kl 16 sätter vi igång!
Då är det meningen att byggare från Örebro län ska träffas i Örebro för att diskutera intresset att starta en lokalavdelning av IPMS i Örebro samt naturligtvis för att ventilera andra intressanta frågor.
Vi samlas på parkeringen vid Myrorna på Fredsgatan i Örebro omkring kl 15.45 för att promenera till lokalen.
Har ni funderingar så kontakta Mattias P (ma-pea@hotmail.com) eller Marcus P (marcus.pettersson79@comhem.se).
Välkomna!

Då säger jag: Lycka till!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Vi hoppas att det kommer många intresserade! Och framför allt att de blir medlemmar!

#2 Vad man har hört på olika forum så är intesset stort i de trakterna!
Man får väl själv anmäla sig, då det inte är så himla långt!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#3: Javisst, kom upp du! Det är ju bara en 12-13 mil, så det går ju snart. Och du kan kanske få med dig fler där nerifrån, så du slipper åka ensam.
Jag har ju 8 mil till Örebro, så vi båda får nog räknas som knäppa, men det gör inget! 

Vi har kompisar i Örebro. Synd att jag jobbar, annars hade jag hängt med. Då hade han garanterat kommit iväg ;)

#5 Får jag inte åka själv? 
#4 Nu väntar jag bara på tjänstgörings schemat för kv4…
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#6: Annette vet väl hur det kan bli, du bara RÅKAR ramla in på Modellex och några andra affärer under utflykten. 

#6. Jodå, du får gärna åka själv. Men jag känner dig och skall du lämna hemmet måste någon sparka iväg dig ;)
#7. Jag spärrar naturligtvis kontot före avfärden 

#8: Du måste sticka till honom ett par tior till fika! Annars är du elak … 

#8. Hehe…du är en klok kvinna! Spärra kontot var ju en effektiv åtgärd….Nåja, fönstershoppning är inte heller så pjåkigt…hehe..

…Man har varit med förr, så man ser till att det finns kontanter på fickan innan man åker…

//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#11. Haha! Som sagt: du har ju varit med förr…

#9. Hn får självklart med sig mat hemifrån, då behöver han inga pengar alls ;)
#11. Om inte pengarna redan är slut då……Du glömmer väl inte att jag skall på stuteribesök till helgen….

#13 Haha…det är väl inte bara du som kan spärra ett konto….!

//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#14. Rätt!! Så svarar en riktig man!!! (stackars dig senare)

#15 Kan vara värt med lite huvudvärk (det står Skultuna baklänges i pannan!) för en fin modell…

//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#14: Det blir inte lätt för dig att komma på något möte, när du ligger i gipsvagga på KSS! 

#17 Jag är kompis med dem på Amulans stationen, så det löser sig…

//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#18: 

#19 P.s. fick du något i brevlådan idag?
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#20: Jag har faktiskt inte vittjat den idag.
Kom hem nu sent och det ösregnar ute, så jag tänkte vänta tills i morgon bitti med det. Fast nu kanske man ändå skulle ta sig en tur bort till lådan … Hmmm, återkommer! 

Med flytvästen runt halsen och sydvästen på trekvart har den stackars byggaren nu slagit sig fram genom vattenmassorna!
Fast nu hade det faktiskt slutat ösregna, nu droppade det bara.
Jag tackar så mycket! De där blir bra att ha när det projektet sätter fart. Ännu ett exempel på utbyte av referenser!
Har du förresten läst att det nu kommer att finnas Gripenplan även på östra sidan av Östersjön? Tjeckien ska basera Gripen där under ett halvår för patrullering av de baltiska ländernas territorier. Baltstaterna är förresten intresserade av att kanske leasa plan framåt 2011 eller så.

#20. Bara jag inte tar i med stekpannan så du hamnar hos mig 

#22 Spännande!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
#22 Låter som att det var inte bara jag som fick kuvert märkt Referensarkivet 
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

#23 Stämmer gott! 
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

En liten påminnelse om byggmöte i Örebro!