Snyggt bygge! Är gubbarna och reling i fotoets? Vädringen kan man hålla på länge med innan man själv blir nöjd! Hur gick det med Blastbags?
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
helt suveränt! vet inte med skorstenarna men gammla slagskepp rök något fruktansvärt! men vädring är ju mycket en smaksak ett snyggt bygge är det ialla fall
//pebben

#3 Japp reling och gubbarna är fotoets,jag har kanske
kommit på ett sätt att höra blastbags,vi får se.
#4 det stämmer,dom rök kraftigt,har gått igenom gamla bilder på Hood,och hon lägger ifrån sig massa rök,men hon var ju Engelska flottans juvel,så jag tror att hon vart rengjord rätt så mycket.

jag menar göra…
Ser ju mycket bra ut Tommi!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Ser riktigt bra ut vädringen var jättefin!

Imponerande bygge!!!! Det blir ju rätt pillrigt med detaljer när skalan är 1:700 (?). Väldigt bra vädrat också!!!

Det är i skala 1:350.

Flaggskeppet minsann. vilket fartyg och vilken modell! snyggt!
svårt föreställa sig hur den såg ut när den vek sig
som en fickkniv av Bismarcks salva.
mvh Thomas

Ja det är sant,och att bara 3 man överlevde,synd,nästa modell på inköpslistan blir nog Bismarck…eller Tirpitz.

Stora fartyg är mäktiga på hyllan! En gång byggde jag USS Missouri 1/350….min systerson då ca 2år testade den om den kunde flyga…..det kunde den inte! Av den finns det inget kvar idag!

Och på tal om flyga, så gjorde min cockpit en flygtur utan min vetskap eller tillåtelse och är numera en mycket kompakt version, kommer att lägga den åt sidan…jag har i alla fall en bild på hur den såg ut innan…

//Stefan
Stefan - Modellbyggare
det var väl inte så mycket flaggskepp som ett pr jippo? vad jag har läst mej till i alla fall så var hon väldigt föråldrad och hadde väl inte i ww2 att göra igäntiligen.
//pebben
#13 Ingen höjdare precis. Inte snällt av din cockpit att ge sig av på egen hand.
Azgaron

#15…jag skulle vilja veta av Vems hand… men ingen vet något!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
#16 Är det inte så det brukar vara, ingen som vet, eller alla skyller på varandra.
Azgaron

Alla har väll hört talas om drag! Jättefarligt!
Sven-Åke

#13 det var synd för den var mycket fin din Missouri,det är lite som med min Yamato,jag hade den på baslådan(!!!!!)här hemma,och en gång då jag och kompisarna festade lite så krämade jag på lite mer musik,resten behöver väl inte berättas

Mycket tjusigt! Den pryder verkligen sin plats i hyllan!
Azgaron

Den ser görfin ut, du har gjort ett gott abete på den, trådar värre än ett spindelnät!
Sven-ÅKe

Jädrar vad avis jag blir på dig som rodde den båten i hamn. Har Tamiyas gamla Bismarck liggande och någon gång ska väl jag också få tummen ur och bygga klar den.
Fast en Hood smäller högre (gjorde ju även det när Bismarck och Prinz Eugene hittade rätt) i min värld. Har en bok med myraider bilder och teckningar på Hood och det vore väl ett bra sätt att använda den på.
Tack för titten.
Niclas

#27 Vad var det för bok?? Intresserad
.
Tanken är ju väl att jag ska köpa Bismarck också och ha den på hyllan,men Revell skulle väl släppa en Bismarck i 1/350.
det har jag också läst! annars finns ju tamiyas gammla!
hood blir ju ur snygg! djupt imponerad 
//pebben

Det var riktigt kul att se den färdig! Snyggt jobbat!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Den där Bismarck från Revell kommer vad jag sett att åka åttor runt Tamiyas gamla härk. Men nu finns den redan i gömmorna så den får det bli plus ett set med ets, kanske!?
Har även någon knasig idé om att jag ska radiostyra henne och då blir det liksom ingen mening med superdetlajering. Sönerna lär vilja låna och då är det nog bra om det pallar lite "tuff" besättning.
Brukar sätta mig med lådan och torrpassa lite granna och drömma mig bort till ett annat liv som fartygsbyggare. Får nog kolla in Camerons Bismarck igen och få lite inspiration. Det är hans fel att jag har lådan liggande på hyllan.
Niclas

#31 Annars kan ju du sälja den till mig
,jag visste inte att den fanns ute redan.
Yamamoton måste ha set ut som en sjösättning när den gav sig iväg där på baslådan först sakta sen snabbare och snabbare

Njae, vill nog bygga min gamla Tamiyabåt själv. När nu temat för nästa års Mini-meet i Västerås blir båtar så kanske man skulle tycka ur tummen och få fart på varvsarbetarna.
Nu vet du vart Hood ska fara nästa år, om jag var lite otydlig här ovan så säger jag det igen.
MINI-MEET i VÄSTERÅS, SISTA LÖRDAGEN I SEPTEMBER!!!

Niclas

#34 Ja men det låter kul,det får jag göra,måste boka in det i almanackan.

#20-24: Mycket tjusigt! Och boka nu in Minimeet, och Minimönstringen, och Grefvens, och … !
Hood on tour 2008 … 
#36: Hood? Robin Hood? Nä HMS Hood. Japp det var grejer det. Hon levde länge. Leve Hood.
#37: TommiN det ser jätte bra ut. Jag ångrar nästan att jag sålde scratchbygget. Skala 1/128. Skulle kanske , nä nu är den borta. Kanske så börjar jag att bygga en i skala 1/200. Jag gillar Hood. Vet inte varför. Något måste man gilla i livet. Inte frugan för henne älskar man. Eller hur alla modellbyggare?

.