Tristar 1/35 Jagdpanzer IV/70 (A)
För en tid sedan påbörjade jag detta bygge. På grund av julhelger etc har arbetet gått ganska sakta.
Jag har alltid varit svag för Alketts fula "Zwischenlösung" och eftersom det inte finns någon vettig modell av denna i "rätt" skala kändes det som en bra modell att bygga om man nu ska röra sig utanför sin komfortzon…
Bra start!👍
Spännande bygge! Blir det samma cammo som på boxen?
Mycket intressant! Det skall bli extra kul att se sidopansar "näten"/Roger
#4 Tack Stefan!
#5 Det blir något slags trefärgs-camo, men inte exakt som på boxarten…
#6 Ja, intressant med Thoma Schürzen… dock ska näten i denna byggsats vara ganska svårjobbade, så vi får se hur det går…
Snyggt detalj arbete, sånt gör stor skillnad!👍
👍
Nice!!
Tack ska ni ha för responsen!
Grymt kamouflage är det med airbrush?
👍
Snyggt målat!👍
Tack ska ni ha!
#21 Ja det är AB
Snyggt han ser frusen ut, fick man med figurer i kitet? Vad för kamouflage ska han ha?
Uj,vad snyggt!! Hur och med vad har du målat ansiktet?
#27 Ja, det följde med lite gubbar. Nått lite fläckigt camo…
#28 Akryl (citadell och model master) Började med de mörkare tonerna och jobbade mig uppåt mot högdagrarna.
Grymt snyggt du fått till det! Diggar verkligen den looken på vagnen.

Snyggt bygge! 👍
Väldigt snyggt du kan ju ha skärmar av plasticcard istället??
Snyggt!
Ser riktigt lovande ut! Bra👍
Tack för responsen!
#34 Jag kan… men då syns inte bandaggregaten… Det finns ganska gott om bilder på Jp4a utan Schürzen så det känns helt ok att köra uppkavlat. Vilket jag dessutom helt ärligt tycker ser lite häftigare ut…
Jag håller med men du kan ju lägga till bara få stycken plattor dem blir oftast missbildade på små vägar. Tänkte mest på bilderna #31 där det finns front plattor.
Vad är det som du tycker gör näten så svårjobbade?
Janne Nilsson
"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."
#39 Hej Janne! Helt enkelt att själva metallnäten är så hårda. Jag hade dessutom problem att få de små piggarna längst med karossen genom nätöglorna. Det är inte omöjligt att göra, men jag hade redan funderingar på att köra utan nät. Att det var svårt övertygade mig om att följa minsta motståndets lag!
"Experterna" säger att det här nätet skall passa bättre när det gäller maskorna på nätet. Kanske är det mer lättjobbat också? Jag har köpt en men har inte provat själv.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10112530/
Kanske kan Abers nät vara ett alternativ?
http://www.bnamodelworld.com/images/aber/AB35135.jpg
Janne Nilsson
"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."
Tack för tipsen!!