Var hitta man extra delar till flygplan...
Den bilden är från en Tamiya modell. Jadu jag googlade lite o hitta ingenting till f16 en komplett motor 1:32. Släng in en post på LSP då de uteslutande riktar in sig på 1:32 flyg. Gissar att du kommer få svar rätt kvickt om det finns och var söka.
I 1/72 fanns det med en i den gamla F-16 från Revell:

Tack Mal. Det blir inget flygplan bygget om du hade funderat. Jag har en ide som jag vill utföra…;) Förresten, min sista diot är i sopan. Ja ja. Jag blir inte 100% nöjd med den. Så det blir bara de två Libya pickup och en liten moped som ska till IPMS i April. Ska du vara på platsen?
Charles King
-----------------------------------------
Mitt användarnamn på Facebook: 'One-Step-further'
Mitt användarnamn på Instagram: 'inscale_miniatures'

Stor tack Orso. Det skulle vara bra om man kunde veta storleken på den där motorer. Jag behöver bara jetmotor. Jag trodde ni som bygga flygplan visste ett ställe som hade lösa delar.
Charles King
Hej!
Jag hittade bl.a. det här när jag googlade på: 1:72 aircraft engines
http://www.planet.eon.net/~engthg/
http://www.planet.eon.net/~engthg/CATALOG%202015.pdf
(Fanns en hel del i olika skalor där såg jag)
mvh / Janne
Mvh / Janne
Ser illa ut för mig….då jag åkte på ett lördags jobb den helgen :( …. Samt skulle hinna men de öppnar ju 10 o jag börjar 11……kan man komma vid 9 så kan jag den lördagen 18 April spvida jag inte får nån att hjälpa mig :/
Här är en bild på Revells motorer. Den obyggda är ifrån F-16 satsen den byggda från den första JAS 39 satsen (med gul-blå prototypmärkning) båda i 1/72.
Hittar man en lämplig byggsats till bra pris kan det bli billigare än en resinmotor. Tillbehör brukar vara ganska dyra.

Stor tack Mal för bilden. Men där ser för liten ut än vad hade trott. Jag ska provar 1/32 skala istället. Speciellt en med lite bättre detaljer.
Charles King
Charles….. Jag har intr postat en bild du ser Orsos inlägg ;)….modellbygge i fokus postningar kan vsr röriga…. Kan säga att aftermarket resin 1:32 f16 motor är fattigt.. men skulle dra en post pp LSP ändå då det kan finnas en skillad byggare som gjutit en…. Fråga kostar ingenting ;) samt har du flax kan det finnas en som gjort en eller har delar ;)