Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketterköpsäljbyt
Läst 470 ggr
starhawk
0

Störkapsel del 2

Nu har jag fått hem Hasegawas vapensats IV och där finns den eftersökta ALQ-101, dock ser den lite annorlunda ut än de jag har i skala 1/48 men det är okey.

Men nu har jag en vapensats VII som jag inte har någon användning för, den innehåller nya amerikanska bombkapslar några moderna störkapslar, Strike Eagles navigerings och målsökningspodar samt pylonerna till Tomcats Stingermissiler.

Således skulle jag vilja byta denna mot något lämpligt t ex en Intruder i skala 1/72 eller kanske en A-10 Warthog i samma skala?

PS: Hör ock häpna, jag har grävt fram min gamla Spray Gun från Badger från garderobens mörkaste hörn. Nu skall jag bara kolla att kompressorn fungerar efter flera års träda, skall jag kanske börja spraya på äldre dar? framtiden får utvisa

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

WildeSau
0

Ja, jag är alltid intresserad. Glad

Tyvärr har jag bara en 1/72 Hobbycraft A-10A Warthog att erbjuda.

Dekalerna är lite luddiga. Modellen har annars fina förhöjda panellinjer, men även en hel del insjunkna gjutmärken.

Om du vill kan jag ta några högupplösta foto och skicka på e-mail.

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Azgaron
0

Kul att höra att det löste sig med störkapseln!

Warthoggen är ju ett fulsnyggt plan som är ett "vill ha" i mån av tid och pengar.

Angående vapen så skulle AIM-120 och LAU-129 launchers i 1/32 vara bra att ha. Fast det blir nog scratchbygge av AIM-7orna.

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

starhawk
0

#1: Den ser ju inte så tokig ut, och gjuthål går ju att spackla igen Hurdå luddiga? inte för att det spelar någon direkt roll men jag har inte hört uttrycket om dekaler förut, kan du ge en närbild på dom?

#2: Tja då kan jag inte hjälpa dig för den här satsen är i 1/72 dessutom är det inte LAU-129 utan LAU-138 för Tomcaten, hoppsan jag skrev visst fel däruppe det skulle vara Sidewinder inte Stinger, ett par Stinger skulle väl för övrigt knappast märkas på en Tomcat.

Azgaron
0

#3 Nä, det kan nog bli lite smått Glad Det verkade inte så svårt att konvertera AIM-7 till AIM-120. Andra fenor och lite smalar och lite annan nosform. Behöver dem till en F-16C. Det är rätt mycket att hålla reda på med alla dessa loadouts till alla plan.

Azgaron

starhawk
0

Jo det kan ha sina sidor, fast jag har nu hamnat i läget att jag köper plan för att ha något att hänga vapnena på

Azgaron
0

Ja, det är ju också en variant! Glad

Azgaron

WildeSau
0

#3 Nja, dekalerna saknar kanske lite i skärpa.

Fast de är nästan bättre centrerade än vad Heller/Airfix brukar åstadkomma.

starhawk
0

Jag tycker dom ser helt okey ut affär?

WildeSau
0

#8 Javisst! Då packar och skickar jag imorgon

starhawk
0

Samma här!