Liten Viggen klar!
Denna Academy SAAB 37 Viggen i skala 1:144 blev klar för några veckor sedan och nu kommer bilderna!
Det var ett litet snabbygge som jag drog igång på ett byggmöte för att ha något att göra. Ingen vidare bra modell men den går att få ihop ganska snyggt ändå. Blev ett litet försöksobjekt för klarlack också.

Ser riktigt trevlig ut för att vara ett snabbygge. Gillar ställningen för att få den flygande. Alla tummar upp👍

#3 Tack så mycket, Petzon! Ställningen gav modellen lite mer liv tycker jag, men ignorera att planet är förarlöst. Den flyger på autopilot. 😉
Vallejo behöver tydligen först en primer och sedan torka länge för att fästa
om man nu lyckas måla med den. Jag kom aldrig överens med Vallejo.
Riktigt fint bygge! Schysst "fly stand" också!
Glömde ju säga att din Viggen ser riktigt bra ut. Trodde inte att den kunde bli så fin.
Snygg vigg! Vad är stödet gjort av?
Fint bygge 👍
Snyggt!! Ser ut som något som skulle kunnat stå på ett gediget bord i Saab's styrelserum :-)

Tack alla för de fina orden!
#8 Kul med en bild på individen! Synd bara att denna modell inte är en AJ utan en prototyp.
#9 Jag har använt primer. Gör alltid det men färgen fick kanske inte torka tillräckligt, även om den fick stå och torka i några dagar. Färgen är inte särskilt rolig att måla med. Har inte riktigt kommit överens med färgen den senaste tiden.
#12 Det är gjort av en träbit som jag sågade till, spacklade och sedan slipade för att få till en någorlunda jämn yta. Pinnen är från en båge som man har när man spelar krocket och ska slå kloten genom. Det är i princip en tjockare gummiklädd ståltråd.
Snygg liten "krabat" du fått till Felix!. Den gör sig riktigt bra med ställningen också. Tummen upp…👍
Mvh / Janne
Mmmm, tjusigt tjusigt.
Riktigt snyggt litet bygge, och som sagts är ställningen riktigt effektfull med den stigande rörelsen! 👍