Jagdpanzer IV A-0
I snart ett år har jag försökt traska mig igenom att bli klar med denna vagn jag köpte på 08-open sist. Riktigt fin byggsats med metallkanon som medföljde och sidosköldar i PE.
http://www.missing-lynx.com/reviews/german/dmljagdpanzer_fdesisto.html
Nu har jag bestämt för att göra klart den och göra ett diorama försök. Är en del vädring kvar som återstår på vagnen så jag hade även hade tänkt skaffa lite AMMO-vädringsprodukter från Ministuff för att ge det där lite extra och se hur det funkar.
Tanken är att jag ska ha en miljö som speglar Normandie 1944, med vinkling från vagnens tillhörighet, Panzer Lehr Division.
Figurer har jag bestämt mig för och har beställt och budat en sats på Tradera för ett shyst pris. Sen behöver jag göra ett besök på IKEA för att hitta en passande basplatta.
Se bilder nedan på figurerna som jag kommer använda mig av.
"It´s all about the details"! 

Ser mycket bra ut!
Ser bra ut!
Snyggt! #4 Haru lagt på pigmenten torrt?
#7 #8 Jag tackar så mycket! 🙂
#8 Yes box, duttade lite liksom och drog som lätta vertikala streck neråt.
Riktigt trevligt bygge det här.
Artar sig verkligen riktigt fint! Snyggt byggt och tjusfullt målat! 👍
"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"
#21 Jag tackar så vänligt för din kommentar! 😃
Var inte lätt att få till camofluaget utan hjälp av maskering utan jag målade direkt på med så mycket noggrannhet som möjligt för att få till det utifrån skisserna. Jag använde mig då även för första gången AK Interactives färgset för att se hur det funkar
Det ser ut att bli riktigt snyggt! Jag måste nog bygga en själv snart.
Ser fram emot fortsättningen./Roger
#23 Tackar!
Blir fler bilder framöver, ska jag lova.
Tjusigt!!Attans snyggt frihandscamo.
Nu händer det grejer,snyggt!!
#27 Tackar så vänligt! 😃
Gillar verkligen hur du lyckats "tona" ner camoflaget.Det liksom flyter ihop på ett snyggt sätt.
Mycket fint jobb.
#29 Återigen tack. Det jag gjorde var att jag la på ett tunt lager med en blandning av Tamiya Buff och Flat Earth överallt och prövade och fick ytan att bli lite av den "dusty" look jag hade tänkt mig. Såg främst till att spruta på mer längre ner och tona ner ju längre upp jag gick 😉
#30 Tackar för din vänlighet! 😎
Min beställning från Ministuff kom idag.
- Diorama-matta från Model Scene (Embankment Spring 18x28cm). Enligt mig är den helt klart snyggt gjord och realistisk vid första inblick. Inte dyr heller och har en mer mjukare och skönare sorts material och allt sitter ihop bra. Inte mycket som lossnar av gräset heller. Gillas skarpt 👍
- Foamboard A4 5mm
- Ak Interactive Chipping Color, inte för att jag kommer använda den jättemycket säkert men ändå
Åååh såna där mattor skulle jag gärna testa! Vet du vilken skala det är på de? Blir coolt det här!
#35 Det gör du helt rätt i att göra. Prisvärda och snygga. Titta här isf http://www.ministuff.se/sv/terrang-dioramatillbehor/model-scene/
Mattorna har inga specifika skalor utan anger mer mått bara 🙂
Mattan ser verkligen skitbra ut! Även modellen! Hade tänkt sätta ett flugplan i 1/48 på plattan. Tror du det skulle fungera?
#38 Tack för komplimangen.
Mattan funkar alldeles utmärkt att göra, pröva det vettja 😉
Det ser bra ut och det blir kul när du får på figurerna.
#40 Tackar!
Ja nu är det bara figurerna kvar, allt borde komma inom närmaste veckan förmodar jag. 🙂
Ah vad snyggt! Visste inte att den hade två mg42 är det föraren som sköter den andra?
#42 Tack Jarl!
Vet inte mycket om skötseln av k-pisten men antar att det är så som du säger, vem vet… 🤪
Det här kommer att blir kanon. Ser riktigt lovande ut.
Helsnyggt!!! Fattar jag det rätt,är mattan färdig med gräs,blommor och stig?
#45 Precis den är färdig direkt ur förpackningen med instruktion hur man ska limma fast den etc. Varmt rekommenderad för den som vill spara tid. 👍
Nu är länkarna äntligen klara och ditsatta och vilket…… sjuhelsikes elände det var att få dit dem då en del länkar gick av så man fick limma tillbaka dem på plats (någorlunda). Så rent generellt är jag inte super nöjd men det får duga.
Härnäst blir det vädring på banden och därefter till nästa operation, dvs att få ihop halvorna. 😭🤔
Riktigt snygg vagn!👍
Är det Dragons fantastiska" Magic Track" band?
#51 Man tackar! 😃
I det här fallet vill jag inte säga om det är just "Magic Track" för det sägs inte direkt för att vara det då de häller inte var i speciella påsar med alla bandlänkar som man ska använda som andra satser har nu för tiden utan istället var alla länkarna så att man fick klippa loss bit för bit vilket är omständigt om inte annat. 😓
Ok, kanske "not so Magic Tack"då?😉 Låter som ett riktigt tålamodsprövande arbete, men det blev ju bra!