Foamboard?
För mitt kommande diorama funderar jag lite på det här med Foamboard, är det någon som har någon erfarenhet av sådana. Hur använder man det?
Tänkte på denna som jag kanske ska skaffa: http://www.ministuff.se/sv/terrang-dioramatillbehor/foamboard-svart-5mm-a420f-ce404b.html
Tacksam vore för respons! 🙂
"It´s all about the details"! 
Använde sånt i skolan. Tycker inte det var så jättebra direkt för det var ganska knepigt att skära i. Vad är det du tänkt använda det till?
#1 Jag hade tänkt använda den som en bas som sedan skulle sitta ovanpå en träplatta, om man ska göra så eller om man bara kan använda foamboard som själva basen till allt.

Tror nog att sån här cellplast kanske kan funka lika bra, eller bättre. När jag gjorde basplattor så använde jag mig utav vanlig frigolit, som är en typ av cellplast. Sedan spacklade jag frigoliten med snickerispackel efter att ha skurit ut frigoliten till den form jag vill ha. Frigolit funkade bra men är lite för poröst så någon mindre porös variant av cellplast är nog bättre.
Nåt slags isoleringsmaterial då?
#3 Använde du cellplast enbart eller hade du den på en träplatta eller kan man ha cellplast som den är och använda som bas?

Jag har sett att vissa gör så att dom gör basen direkt på ett lite tjockare block cellplast och sedan sätter plastark på sidorna så att det ska se snyggare ut. Man kan egentligen göra en bas av det mesta. En bit trä funkar också och med lite spackel och slip så får man till en fin yta.
Okej tack för tipsen i alla fall.
Vi får se vad jag hittar på! 🤪
Om du tänkt modellera/skära i cellplasten skulle jag rekommendera att använda rosa/blå/gröngul markisoleringsskivor istället (finns också på byggmax). Dessa skivor är betydligt lättare att skära och slipa i eftersom de har mindre "celler", och därför smular betydligt mindre.