Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettutanför-ämnet
Läst 2447 ggr
[Tunnan]
1

Min kära far är död

Inom loppet av två år så har jag förlorat båda mina föräldrar, igenom gått en skilsmässa. I fredags lämnade min far detta jordelivet. Nu är det bara tyst och tomt. Saknaden är enorm.

felle-j
1

Det var tråkigt att höra. Jag beklagar.

Texxas
1

Beklagar, verkligen tråkigt.

denstore
1

Kan bara säga att jag vet hur hopplöst det kan kännas. Det är riktigt jävligt ibland. Och vad fasen folk än påstår, så läker inte tiden alla sår. Men det kommer att kännas mer avlägset, och smärta mindre allt eftersom. Men visst fasen gör det fortfarande ont ibland. :(

Skalski
1

Beklagar sorgen…

Inget är omöjligt, bara mer eller mindre svårt!

Banjoman
1

Mitt uppriktiga och djupaste deltagande i din sorg, Tunnan! Jag förstår blott alltför väl hur det kan kännas, ty även min älskade far dog, hastigt och oväntat, i just förra veckan, 85 år gammal.

/Mattias

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

Decaius
1

Jag beklagar sorgen Janne. /Calle

Filbrännan96
3

När jag såg det ville jag bara visa min empati till dig och beklaga sorgen.

Jag kan nog inte tänka mig vad du går igenom just nu.

Själv går jag igenom en period som 19-åring  som känns obekväm då jag går till psykolog och berättar hur jag mår och kommer fram till att jag har en slags glädjelöshet, depression av nåt liknande slag och känner en slags tomhet inombords och har inte kunnat tänka klart under en lång tid. Så långt att jag har blivit tillfrågad att börja pröva anti-deppresiva mediciner och se om det funkar, vilket jag kanske tänker göra. 

Nu babblar jag på här om mig själv men kände bara för att säga det och sörja och visa medkänsla…..

"It´s all about the details"! Cool

MarkusN
4

Så tråkigt att höra, beklagar din sorg.

Nedan är skrivet av Henry Scott Holland (1847-1918) som bl.a.  begravde Edvard VII i St Paul´s Cathedral, London;

Vad är döden? Egentligen inget märkvärdigt. Jag har bara gått in i nästa rum. Jag är fortfarande jag och du är du. Vad vi var för varandra tidigare är vi fortfarande för varandra. Tilltala mig med mitt vanliga namn. Tala till mig på samma sätt som du alltid har gjort. Förändra inte din röst. Gör den inte extra högtidlig eller fylld av sorg. Skratta åt samma saker som vi brukade skratta åt. Låt mitt namn höra till vardagslivet, som det alltid har gjort. Uttala det i lätt ton utan spår av någon skugga. Livet är likadant som det alltid har varit. Dess betydelse har inte förändrats, det fortsätter oupphörligt. Varför skulle jag vara borta bara för att du inte kan se mig? Jag väntar på dig under en tid, någonstans mycket nära dig, alldeles runt hörnet. Var lugn allt är i sin ordning.

[Hayabusa]
1

Beklagar

petzon
1

Tunnan och Banjoman. Jag beklagar sorgen

JaGa
1

Tråkigt att höra! Beklagar sorgen…

Roca
1

Beklagar sorgen, Janne!

//Peter

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

sotaren
1

Får verkligen beklaga sorgen !!

Tradingfin83
1

Beklagar.

[Roftic]
1

Beklagar sorgen Tunnan.

StefanW
1

Beklagar sorgen.

Stefan - Modellbyggare

mike gbg
0

Tunnan och Banjoman

Beklagar verkligen sorgen !

Greenhorn
0

Beklagar sorgen Janne.

Charlie82
0

Beklagar sorgen!

Magnuzk
0

Mycket tråkigt att höra. Sänder en tanke i natten.

[Jarl]
0

Beklagar sorgen!

steffe1975
0

Beklagar verkligen sorgen

starhawk
0

Beklagar sorgen, jag vet hur det känns, jag förlorade båda föräldrarna med mindre än en månads mellanrum för sex år sen. Det lämnar ett stort tomrum, det tar ett par år att komma över det men… livet går vidare.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

ElLobo
0

Mycket tråkigt att höra. Jag beklagar sorgen.

robban64
0

Trist!! Beklagar sorgen.

[Tunnan]
0

Tack och kram på er alla. Banjoman : Jag lider med dig, beklagar verkligen.

grDalMas
0

beklagar din sorg.

Sven-Erik
0

Jisses Tunnan…..känner med dig. Vilka svåra två år du har haft. Så jäkligt det kan vara ibland.

IKV91
0

Beklagar.

lanm65
0

Beklagar sorgen, du verkar ha drabbats av många bedrövelser.

gismo76
0

Beklagar sorgen min far lämnade oss för 1,5 år sedan efter 1 års kamp mot sjukdom. 6 månader efter det så somnade min farmor in. Det är först nu som jag börjar kunna ta till mig vad som hänt.

[Tunnan]
0

Tack mina vänner. Ja allt verkar hända på ett o samma värde. Nu i detta skrivandets stund så ligger jag inlagd på Sahlgrenska i Göteborg och har blivit transplanterad en ny njure, men den vill inte hoppa igång riktigt än. Har varit här sedan i måndags nu .

ElLobo
0

Jag håller tummarna, kompis, och hoppas att allt går bra! Hustrun är inne och får dialys just nu.

[Tunnan]
0

Oj då, får hon springa på sånt hon också. Ja då förstår ju ni vad det innebär.

ElLobo
0

Jodå ,vi vet.

Roca
0

Oj, kämpa på Tunnan, hoppas det ska gå bra och krya på dig!!

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

mike gbg
0

kämpa på håller alla tummar jag har

[Tunnan]
0

Tack alla, jo då jag tänker inte ger upp, inte ännu i alla fall.

Mr_bob
0

Beklagar sorgen. Håll ut Tunnan. Jag hejar på dig.

Joppo
0

Jag beklagar sorgen Tunnan 😕

Proosen
0

Beklagar sorgen, tänker på Er båda två!

/Niclas