Råd vid partiköp
Detta inlägg kan vara en tolkningsfråga om det bryter mot regel 5 bland "regler för annonsering". Men eftersom jag inte uppmanar någon att köpa/boka ett exemplar utan endast vill ha råd angående om det är lönt att köpa hem detta parti, för vidare försäljning.
Jag har fått ett erbjudande att köpa 40 st pansarvagnsmodeller. Av fabrikatet Ace Corporation. Skala 1/72.

Följande modeller:
1/72 ACE BRITISH WARRIOR MCV ADD-ON ARMOUR 3344
1/72 ACE CHALLENGER MK.3 BRITISH MAIN BATTLE TANK 3320
1/72 ACE CROMWELL MK.IV BRITISH ARMY TANK 3323
1/72 ACE KING TIGER HEAVY GERMAN TANK 3329
1/72 ACE LECLERC FRENCH MAIN BATTLE TANK 3331
1/72 ACE M60 A1 U.S MARINE MAIN BATTLE TANK 3340
1/72 ACE MERKAVA MK.III ISRAELL BATTLE TANK 3334
1/72 ACE SHERMAN M4A1 U.S MEDIUM BATTLE TANK S3331
1/72 ACE T-34/85 MEDIUM RUSSIAN BATTLE TANK S3330
1/72 ACE LEOPARD1 GERMAN MAIN BATTLE TANK 3325
1/72 ACE M2A2 BRADLEY INFANTRY COMBAT VEHICLE 3324
1/72 ACE PANZERHAUBITZE 2000 GENERATION HOWITZER 3321
Så nu undrar jag:
- Tror ni någon skulle vara intresserad av att köpa modeller av tillverkaren Ace Corporation? Denna är väl relativt okänd?
- Nån som har erfarenhet av kvaliteten på Ace Corporation-modeller?
- Vad skulle man kunna tänka sig att ta för betalt för dessa, styckepris? Om man betänker att man vill ha sålt partiet snabbt? Inköpspriset ligger på strax under 9€/st + eventuell frakt. Vill naturligtvis att ni ska skriva vad försäljningspriset borde vara för att ni skulle impulsköpa en vara som denna?
Tacksam för svar och råd.
Det verkar som om det är Revell-modeller i annan box:

Jag tror inte att jag har byggt någon Ace, men jag har ett par i min bygghög, och köper gärna till några fler.
Ace är en ukrainsk tillverkare som är stora på militärbyggsatser i 1:72. Ace har nog funnits i omkring 15 år.
Kan det vara kopior av byggsatser från Revell?
http://www.onthewaymodels.com/kitlists/ACECorpkits.htm
Revells 1/72-pansarbyggsatser ligger på c:a 129-149,- SEK i butik. Åtminstone i mitt närområde.
#3 Du har helt rätt om Ace, men tydligen är Ace Corporation en tillverkare från Sydkorea.
Jo, Ace Corporation är en Sýdkoreansk tillverkare, inte samma som det ukrainska Ace, verkar det som. Troligen köpt rättigheter av Revell….eller helt kallt kopierat.
#7 Troligen kopierat, gissar jag. Behöver förvisso inte innebära att det är dåliga byggsatser, men det kan vara bra att känna till.
#9 Vill inte låta negativ, men det är nog tämligen svårt att få en sådan affär att gå ihop.
Man är inte negativ om man konstaterar fakta! 😃
#11 Sant👍