Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 2443 ggr
[Roftic]
3

Daniels bokslut 2014

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

2014 blev ett helt okej år med mina mått mätt. Totalt 6 påbörjade byggen varav 3 av de blev färdigställda. Först ut så har vi Airfix EE Canberra PR7 i 1/72:

[Roftic]
3

Sen byggdes mitt diorama med en kraschad S31. Airfix 1/48:

[Roftic]
3

Efter det så påbörjade jag en Italeri Grip i 1/48:

[Roftic]
3

Sen så byggdes en What-if föreställande en svensk A4b Skyhawk aka. A36 Blomflugan. ;-) Airfix 1/72.

[Roftic]
4

Sen började jag att bygga Tarangus Safir i 1/48 men som det går lite trögt med, så jag väntar på att få tillbaks inspirationen så att jag kan färdigställa den:

[Roftic]
3

O på juldan började jag med Airfix finfina Vampire i 1/72, hade hoppats på att få den färdig före årskiftet men det hann jag inte med. F.ö. mitt första bygge som jag använde min airbrush på. Känns som att jag har byggt mycket Airfix under 2014……

robban64
0

Snyggt årsresultat!! Vampiren ser lovande ut.

felle-j
0

Snygga byggen du har fått till! Och Vampiren ser ut att bli jättebra!

ElLobo
0

Du är produktiv, du med! Snygga byggen!

[Roftic]
0

Tack allesammans för de glada tillropen! Jag själv hoppas oxå på Vampen blir bra, riktigt roligt att använda AB på en modell.

Filbrännan96
0

Dina byggen är fina. Fortsätt som du gör och du kommer utvecklas, särskilt när du börjar få in känslan av att använda din AB för när du väl gör det då öppnas möjligheter för att uppnå fina resultat kan jag tala om. 😎

"It´s all about the details"! Cool