Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettflyg
Läst 377 ggr
leo-
0

mellanspelet Hurricane

För dom som är intresserade kommer här dom sista bilderna på Hurricanen nightfighter placerad i storbritannien.

Sorry att det är lite svårt att se men den halvblanka svarta skulle vara matt enligt burken det får jag väl åtgärda med matt klarlack nångång

Det var förlagan med en från en annan skvadron är mitt

Jag ska gå ut och ta ett par bilder i dagsljus istället

Så nu blev dom bättre Dekalerna som ni ser var inte helt ok men dom ska jag trimma när dom sitter bättre.

Nu har jag inte tid att sitta här och skriva för boeingen pockar på uppmärksamhet så det är dags att gå in i limångorna igen

Micke en glad amatör

[Henke29]
0

Hallå där :)
Mycke bra gjort

Raldor
0

Intressant foto. Enligt dom uppgifter jag har så var nosen på Ian Gleed's Hurricane blå. Här är den röd. Är det ett uttryck av artistisk frihet på ett efterkrigs-plan eller är uppgifterna fel?

Modellen ser bra ut. Håller själv på med en Mk-II nattjakt.

leo-
0

Förmodligen artistisk frihet både från min och renoveraren på bilden. Men jag har en bild till på den röda nosen det tråkiga är att jag inte kommer ihåg var jag hittade den. men här är den

Azgaron
0

Trevligt med en nattjaktversion! Ser bra ut! Trist när dekalerna inte är rätt centrerade, men tur att det verkar vara någorlunda lätt att åtgärda. Själv håller jag på med en tvåsitsig tysk nattjägare, men nått brittiskt hade inte varit fel.

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!