Lämplig förebild för vädringsnivå?
Hallå ja!
Som tidigare nämnts skafade jag mig i somras Ebbros modell i 1:24 av en Renault 4L, att så småningom testa vädringstekniker på. Och si: när hustrun och jag i dag var ute och vandrade på landsbygden kom vi förbi vad man väl ändå måste betrakta som den optimala förebilden för en rejält vädrad Apambulans … 😇
/Mattias
PS. Nej, jag tror inte jag skall ge mig på att bygga något fullt så hårdvädrat … 😉
"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"
hmmm finns ett gb med franska fordon
#1 Jo, jag vet … men jag tvivlar på att jag hinner ens börja bygga innan tiden för gruppbygget gått ut; först skall jag nämligen få klart Eilean Mòr, och innan jag sedan kan börja på något som helst nytt modellprojekt skall vardagsrummet fixas till här hemma, med allt vad det kommer innebära av spring i möbelaffärer samt snickeri- och målningsjobb i skala 1:1 … Och givet hur mycket av min fritid ett modellbygge tenderar att sluka när jag väl satt i gång att bygga finns det nog dessvärre inget trovärdigt alternativ, post-Eilean Mòr, till ett fullständigt byggstopp intill dess vardagsrummet är kommet i ordning.
"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"
jepp lika här 1:1 kök skall totas ihop