Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettfordon
Läst 856 ggr
cyberdemon
0

Annorlunda bil

Satt precis och lyssnade på P3, då det snackades om det gamla bilklassikern DeLorean (känd från "Tillbaka till Framtiden"-filmerna)

ngn som byggt en sådan här bil? Vore kul att se ett foton på ett minidiorama med en DeLorean….

I verkligheten blev ju bilen en rejäl flopp, pga av dyra utvecklingskostnader bl a.

pebben
0

minns både film och bil tror den är med i nått av grand turismo spelen men känner inte till någon modell av den men det finns säkert

//pebben

ElLobo
0

Aoshima har gett ut en

Automotive Forums

StefanW
0

#0 Ahhh, nu väckte du mig till liv!!! Om den bilen med filmer håller jag på att samla information om (drömmer om att få bygga alla fyra modeller…)

Den finns att få tag på i olika skalor! Färdiga diecast i 1/24 och 1/18 (om man inte vill bygga själv!)

Annars så har Aoshima gett ut alla fyra varianter i 1/24 bl.a.

Du frågade efter ett diorama och då tänker jag på det som var med i Scale Model International i juli 1991

SMI-Back to the Future cover

Back to the Future diorama

Men, men nu skall jag inte bli långrandig med några av mina favorit filmer genom tiderna…

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

Och en länk till AF och Part II

StefanW
0

Hmm, om det är någon som har några som samlar damm och kan skiljas från dem så är det bara att höra av sig till mig!

Något att sätta upp på önskelistan…

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

cyberdemon
0

coolt  :) ja med ett diorama baserat på känd filmsekvens skulle jag t om kunna tänka mig överge stridsvagnarna för en stund och bygga en bil…  ;)

även fordon från PC- och TV-spel vore nice att bygga, eller vad sägs om Warthogen från Halo-spelen eller ngt av alla fordon från C&C-spelen. Ska försöka hitta något sådant

mvh//Thomas