Dragon 1/72 Jagdpanzer IV L/70
Snyggt! Jag ser fram emot fortsättningen./Roger
Snyggt, har du pensel målat eller?
Snyggt målat!👍
/Dan
Tack ska ni ha! #5: mönstret är gjort med spruta och häftmassa som maskering.
👍
Efter en fatal incident som involverade först ett överdrivet självförtroende, sedan hårspray och vit färg och till slut massor av svordomar blev jag tvungen att välja mellan soptunnan eller att försöka strippa färgen (den som ännu satt kvar) på vagnen. Jag valde det sista alternativet. Sedan målade jag om modellen. Jag försökte återigen få till ett frihandscamo… Nu är det ju bara att köra! Modellen har ju så att säga redan dött en gång! 😉 Fortsättning följer…
Det ser lovande ut!👍
#16 👍
Varför halvblank? Snyggt!
Tack ska ni ha! Halvblank därför att det påverkar hur mycket av washen som fastnar. Den är tänkt att vara ganska smutsig. Sedan när jag är nöjd lägger jag en matt lack.
🏆 Som den gode Hayabusa alltid påminner om: airbrush kräver övning och åter övning. Jag tycker att du lyckats mycket bra mtp att det var "premiär".
#20 Haha, det är så sant som det är sagt! Eller som en känd svensk hockeyspelare en gång uttryckte det; "Så som man tränar, så spelar man".
Tack Hektor! Stefan, jag håller helt med! :)
Lite mer vädring och en dusch med matt lack.
Förbaskade bild-strul
…
Det där ser ju helbra ut.
Det ser ju skitbra ut! (Fattar ni vitsen) Hehe låt den va så, i mina ögon så ser den helt perfekt ut! :-)
Urläckert bygge. Syns inte att du är ny med färgsprutan.
Verkligen mycket, mycket snyggt på alla sätt och vis, och inte minst en synnerligen imponerande målning!
"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"
Tack ska ni ha!
Asgrym! 😉 Snyggt bygge! Kan INTE säga något annat!
Fint 👍 Plattan gillar jag, snyggt att du gjort en "avsats" som ger lite höjd. Bra!
Gillar den blekgrå känslan av råkall vinter. Bra jobbat!
Skitsnyggt! Tre tummar upp!
Snyggt som bara den!
Urtjusigt, helt enkelt! 👍
"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"
Hur snyggt som helst!👍 Grymt bra målningsarbete och rätt känsla rakt igenom hela bygget.
Tack för kommentarerna!
Riktigt snyggt! Om jag inte hade läst rubriken hade jag trott att skalan var 1/35. Ser att du har lämnat penselmålningen som du var mästare på. Riktigt fint målat. Inte kul när det jäklas men det är bara att bita ihop och börja om. Snyggt räddat!
Tack Kalle! Ja, det känns bra när det går att rädda upp nåt som går galet!