Airbrush biltema bra?
Är det någon som vet om denna airbrush är bra?
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tryckluft/Verktyg/Airbrush/Airbrush-fargspruta-17372/

Det beror lite på. Dels om du har tur eller otur med det exemplar du får tag i, och dels på vad du förväntar dig. Överlag skulle jag vilja säga att de här billiga airbrusharna fungerar hyfsat bra. Men när det väl blir problem, så är de desto jobbigare att fixa till. Och när de funkar, så är det sällan lika bra som en kvalitetsairbrush.
Ok. Jag har kollat i länkar men jag hittar ingen svensk butik som säljer kvalitetsairbrushes.
Jag menar inte att särskilt rekommendera den ena eller den andra av de butiker som nämns nedan, men vill man köpa AB av kända kvalitetsmärken i Sverige hittar man t.ex. Harder & Steenbeck-sprutor hos bl.a. Modellhuset Liden liksom hos Wentzels Hobby, medan Iwata finns hos bl.a. DaveArt och JoeDesign och Paasche och Olympos hos t.ex. Matton.
Var man får bäst priser etc. etc. har jag ingen uppfattning om, men detta är i alla fall ställen där man kan börja leta och informera sig vidare. 🙂
"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"
Ok. Tack