Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettfartyg-båtar
Läst 4297 ggr
Mezzzanina
0

Silja Europa

Hej!Min fästman letar efter en byggsats med någon av de större Siljabåtarna. Som till exempel Silja Europa eller Silja Sesrenade.Är det någon som vet vart han kan hitta det? Vore jätte tacksam för tips!

JaguarMkVII
1

Det ser tyvärr rätt brunt ut med det. Det här är ett grymt eftersatt område och det jag kan komma på just nu är Color Fantasy i 1:1200, Finnjet i 1:400, Queen Mary 2 i flera skalor samt Aida i flera skalor. Har inte sett någon av Siljabåtarna i byggsats tyvärr. Ingen blir gladare än jag om jag har fel dock….

Mezzzanina
1

Tack snälla JaguarMkVII för svaret! Jag skall tipsa honom om de båtar du nämnde.

WildeSau
2

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Mezzzanina
1

Tack snälla WildeSau!Detta skall jag genast förmedla till min fästman!

KLASARÖDS BUSS
0

Hejsan

Jag är en kille som ska börja bygga upp ett kryssnings rederi med fartyg 1:400

samt panorama med hamn kontor hotell vägar buskar/träd etc etc 

vet någon var jag kan skaffa dessa fartyg , köper även beg bara de är hela , söker typ

AIDA

MS EUROPA

MS ATHENA

COULOR LINE 

MAX OHLSSON

0738 26 30 65

Proosen
2

När jag jobbade på M/S Svea på 80-talet fanns det en liten rackarns modell av henne i shopen. Köpte en men den försvann senare i någon flytt 😭

Var nog inte större än 15 cm skulle jag tro. Med en enorm tur kanske det går att få tag på en sådan sats igen, kanske Silja Line själva har några kvar i ett dammigt lager någonstans?

Lite off-topic, jag vill till Italien och åka med Corsica Ferries! Svea heter idag Mega Smeralda och går under deras flagg från italienska fastlandet till Korsika och Sardinien.

Då…

…och nu.

/Niclas, fd. kock på fiskspisen, La Couple ombord på M/S Svea.

KLASARÖDS BUSS
0

hej proosen

tyvärr blir den för liten , min "flotta" ska vara i skala 1:400 , sitter o tittar på AIDA DIVA.

funderar på att köpa henne först & hon får bli flaggskepp o heta M/S IRENE efter min sambo & ska målas i Vår flottas färger

MAX OHLSSON

0738 26 30 65

KLASARÖDS BUSS
0

HEJSAN

HAR PRECIS BESTÄLLT "OHLSSON LINE" FÖRSTA FARTYG , AIDA DIVA SOM KOMMER ATT DÖPAS OM TILL M/S IRENE efter min sambo , KOMMER ATT VARA FLAGGSKEPPET I EN FLOTTA AV 7-8 KRYSSNINGSFARTYG…

nu undrar jag om det finns nån som kan ge tips om hur man sätter belysning i detta skepp.

ni kan väl slå en signal…

OHLSSON LINE

FLEET ADMIRAL

MAX OHLSSON

0738 26 30 65