Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettflyg
Läst 1432 ggr
felle-j
0

Hawker Hurricane - Färdig!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har nu byggt klart Airfix Hawker Hurricane i 1:72. Mk.IIc versionen blev det. Det är en fin byggsats och det gick lätt att bygga. 

Ursäkta bildkvalitén. Mobilkameran var det som användes och det är ju inte direkt den bästa kameran.

felle-j
0

Dekalerna var fina och gick lätt att få dit. Lätt som en plätt! 😃

felle-j
0

Det enda jag blev missnöjd med var huven. Den blev inte alls bra. Beror nog dels på att jag kan ha slarvat med maskeringen för ett bra tag sedan, och dels något annat. Blev i vilket fall inte bra. Syns inte så bra på bilden hur dåligt det är, men det är meningen. Ni får skåda modellen på avstånd så att alla misstag inte syns. 😉

felle-j
0

Undersidan.

felle-j
0

Den är lite smått vädrad. Eller ja, ganska mycket. På ovansidan blev det lite för mycket smuts efter kanonerna så där fick jag ta bort och börja om, men blev ändå lite väl mycket. Fast det duger. 😃

Modellen är penselmålad och kamouflaget gjort på frihand. Blev bra tycker jag. Har börjat använda min airbrush lite. Målade en stridsvagns med airbrushen och färgen blev väldigt bra, men modellen var mindre bra så den ligger i en låda tills vidare. Troligtvis för alltid.

Dan016
0

Gillar skarpt, både målning och vädring!Tummen upp

/Dan

[marcusjohnson]
0

Snyggt! När väl börjat använda airbrush, kommer du aldrig gå tillbaka till pensel ;-) //Marcus

felle-j
0

#5 Tack! 😃

#6 Haha det misstänker jag. Blir mycket mycket snyggare med airbrush. Måste dock nog införskaffa en bättre kompressor, kanske även spruta då de jag har nu inte är särskilt bra. Men de duger nog till en bröjan.

Filbrännan96
0

Riktigt snyggt gjort! 😉

Gillar din vädring mycket med washen överallt och drybrushingen vid Hispano-kanonerna. 👍

"It´s all about the details"! Cool

Decaius
0

Snyggt. Håller med om att vädringen blev mycket lyckad.

felle-j
0

#8 och #9 Tack! Blev själv väldigt nöjd med vädringen. 😃

JaGa
0

Snyggt bygge, tummen upp!

MarkusN
0

Finfin vädring, en riktig slitvarg till flygplan, dekalerna sitter som en smäck! 😊

felle-j
0

#11 #12 Tack för de fina kommentarerna! 😃

Mecthegreat
0

Snyggt bygge !, gillar vädringen vid kanonerna

felle-j
0

#14 Tack! Tycker själv att det blev lite för mycket, men annars bra. 🙂

pelle68
0

Snyggt! Bättre än jag någonsin mäktat med.

felle-j
0

#16 Tack!

IKV91
0

Väldigt snyggt! Hurricane är en favorit.