Den förlorade P-47an?
Ni minns säkert den där P-47 med skrynkliga dekaler? http://modellbygge.ifokus.se/articles/531af2d3ce12c40412001095-f4f-4-wildcat-hasegawa-172-del-2?participating-1
Det har hänt lite nu med den. Dekalerna är inte direkt bättre, men det är lite mer färg runt dem:

Hej! Jag vet inte om du testat detta, men Phil Flory har ett knep när man penslar över etylacetat på dekaler som vägrar lägga sig. Hela dekalen smälter samman och det är super lätt att ha sönder dom men det har funkat de gånger jag varit tvungen att ta till detta. 🙂

Titta där! Det är ju dem jag har! Tackar för erbjudandet, men nu har jag inte tålamod längre att hålla på med den, så nu får den vara klar. Imorgon tar jag lack på och sätter upp den på hyllan.
Etylasetat ska jag komma ihåg. Har inget sånt, var får man tag på det?
Etylacetat är en djungel. Så vitt jag vet har det behandlat här på forumet några gånger samt på ipmsstockholm bara för några veckor sedan. Det enda enkla sättet jag kan komma på är att rebell säljer det på liten flaska för runt 60kr om jag inte minns helt fel.

Etylacetat är ju huvudingridiensen i många plastlim och det går utmärkt att limma med enbart etylacetat så den literflaskan går nog åt
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Tummen upp, så där lagom "rå" utan klarlack. Snyggt byggt 👍
Belgarion - amatör på tillväxt
Ser riktigt bra ut.
Härlig maskin det där.

Bra kämpat och byggt! Kul med en brasiliansk maskin.
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus