Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: fordon
Läst 1144 ggr
[Roftic]
0

Serie för alla pansarintresserade!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har varit ute o kollat på youtube in nån timma då jag av en ren slump hittar denna fantastiska serie om svenska fordon under kalla kriget. Det ska bli åtta avsnitt och här kommer första. Titta o njut. 😃 https://www.youtube.com/watch?v=QfyU7t_C-pk&list=PLQfDvZYyrA6cFcesawZGaqz-4o4sOEgEk

MarkusN
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har också upptäckt denna nyss och nu finns även del 2!
Jag tycker han gör ett riktigt bra program, speciellt när man betänker att avsnitten inte ens är 10 minuter långa! 👍

petzon
0

del två såg jag på SVT häromkvällen, riktigt intressant fastän jag inte är pansarnörd

[Roftic]
0

Jo det är så bra att avsnitten är 10 min o inte en timme. Har själv inte lyckats se den på tv men nån som vet vilken tid den går på? Annars så längtar jag tills att tredje delen kommer ut på youtube. :) Det stod att det skulle komma åtta delar vilket är helt fantastisk. :D

Decaius
0

Tack för länktipset! Det verkar vara en sevärd serie. Armhåren reste sig när gasturbinen i Bandvagn 1 drog igång! 🤪

JohanRydberg
0

Programmen finns också på svt-play och de sänds på Söndagar.

Antar att ni också sett de tidigare programserierna av Melker, "Hemliga svenska rum " och "En tavlas hemlighet". Båda har samma ett liknande upplägg och är klart sevärda. Gillar speciellt "Hemliga svenska rum" där de besöker en del häftiga ställen. "Hemliga svenska rum" ligger tyvärr inte kvar på svt-play längre, men åtminstone en del av dem verkar finnas på you-tube.

/johan

[Roftic]
0

#5 Visst har man sett på Svenska hemligheter och Svenska hemliga rum. Jag tycker är riktigt duktig programledaren. :D