Kungstiger ritningar
Någon som vet vart man kan få tag på ritningar till kungstigern, med mått och liknande . Väldigt tacksam för hjälp
Jag tänker direkt på militärhistoriska museum. Arsenalen kan kanske ha en liten hum om vart? Annars så finns det museum som huserar kungstigrar i tyskland och dom har kanske ritningarna.
Tackar , det låter ju som en bra ide att börja höra med dom, det finns inga ritningar ute på nätet ?
Hej! Googla på "king tiger tank blueprints" . Fick själv fram detta som exempel (hade bilder som sökverktyg): https://www.google.se/search?q=king+tiger+tank+blueprints&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=9BKcU4vuKsGGywO0h4DYDA&ved=0CB0QsAQ&biw=1680&bih=881
Mvh / Janne
Här kanske?
Tackar JaGa och Hayabusa, verkar som jag hitta något med google-länken :), Hayabusa verkar vara en toppensida du länka men min tyska är milt sagt begränsad :)
#5 Ja, det kan ju vara lite knepigt. Själv har jag inget problem med tyskan vilket ofta är till stor glädje & nytta.
Här har du ännu en tysk sida:
Jo det kan jag förstå , önskar man läst lite mer tyska i skolan , tackar för länken . Ska se om jag begriper nått :)