Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettairbrush-färg-lack
Läst 4504 ggr
Gasoline
3

Sprayfärg - 3D effekt

Hoppas det är OK att jag ställer frågan här, då jag misstänker att ni håller på en hel del med olika typer av färger till era modeller? 

Hittade 3D effektsspray på biltemas hemsida, men jag förstår inte riktigt vad det är eller hur det blir att se ut sedan? 🤔

Blir det någon form utav holografisk effekt? Eller hur blir det när man sprayar något med en sådan spray, när jag tänker på 3D så tänker jag bilder utav olika slag som "poppar" ut ur pappret/skärmen.

nebeln
0

Tjena! Förr kallades det för kameliont pga att beroende på vart ljuset föll på fordonet så kunde det antingen skimra i lila, grön eller guld. Denna effekt påverkades även om du använde vit eller svart grundfärg! Har talat med en bilmålare och han använde helst svart primer och sedan ett antal lager klarlack för att få till det riktiga djupet i färgen.

Gasoline
1

#1 Då förstår jag vad det är för något, kameleont färg har jag både sett och hört talas om! 🙂

Tänk vad de ska knöla till att jämt 😂

Tack för ditt svar!

zoncar
0

Har också undrat innan å då framförallt , funkar det? Dessutom påstår Biltema att de har en färg som påminner om krom??? Hur som skulle i så fall denna krom färg vara snarlik , ja alcllad eller hur det nu stavas! Hejar på allcladen då😍

Gasoline
1

#3 om den kromfärgen som du pratar om är samma som jag tänker på så blir den silvrig, tyvärr inte lika kromlik som på korken :-)

zoncar
0

Jo jag vet 🤪ska kolla upp detta men jag menar inte  det vanliga silvrigfärgiga har sett nått annat

Gasoline
3

#5 intressant! Återkom när du vet vad det är och om det fungerar bra :-)