Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpågående-projekt
Läst 1398 ggr
Sven-Erik
0

UHU, del 2

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag börjar en ny tråd, då den andra blivit så lång!

Nåväl, nu har jag målat IR-stapeln och vädrat med Humbrol 67.
Det mesta går som smort, och byggandet är kul!
Det blir en del spacklande mellen överdelen på sidorna och chassiet då det blir lite väl stor glipa. Efter det skall det installeras radio, kablage till dito och allt annat kul. Håller just på med att måla ett par lösa stövlar och diverse utrustning som skall ligga i vagnen….

Sven-Erik
0

Framifrån…

Sven-Erik
0

Lite mer på vädringen….

Proosen
0

Nu har jag ju inte låtsats om ditt extraljus modell stort tidigare. Inte för att det på något vis är trist eller så utan det har bara fallit sig så.

Den blir hur som helst tuff som attan, ett sånt där lyse skulle man haft att blinka till med när mötet inte vill blända av Cool

En bekant berättade om en flygmek ute på Arlanda som lagt rabarber på två landningsstrålkastare från något trafikflyg som han skulle sätta i nosen på bilen. 2X600 watt skulle det bli, snacka om dagsljus och smärtsamt att bli blinkad åt med dem Förvånad

Tuffa på med bygget och se till att det är klart till Mini-meet i Västerås, det finns en militär avdelning också med både pansar och flyg.

Niclas

cyberdemon
0

sven-erik, är det en Dragon du bygger? själv håller jag på med en Sd.Kfz 251/9 från Dragon. Jobbig - föredrar Tamiyas halftracks.

Sven-Erik
0

#4. Jo, nog är det en Dragon. Jag gillar detaljarbetet men den är inte lättbyggd! Vad är det du tycker är jobbigt??

cyberdemon
0

för mycket gjutskägg, lite sämre passform än Tamiya, ologiskt chassi-samman-fogande men visst detaljerad och snygg

Sven-Erik
0

#6. Hehe..nog kan jag hålla med om att en del byggmoment är rätt ologiska! Sen är ju byggbeskrivníngen ofta dåligt utförd, man får gissa lite var grejerna skall sitta….Men, trots det så är jag väldigt nöjd med deras byggsatser! När man väl får klart dem så har man oftast en väldigt fin modell.
Skall bygga en 250 från Tamiya efter den här, får se hur jag uppfattar den då!

StefanW
0

#7 Det är som en gammal byggbeskrivning jag såg en gång! Hela modellen var som en sprängskiss med nummer och pilar som pekade kors och tvärs, det var bara till att gissa i vilken ordning man skulle montera…

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

cyberdemon
0

den jag håller på med är en "3 in 1" så beskrivningen är minst sagt rörig, men nu är det inte mycket kvar och magic tracks ska läggas på dragons pluskonto. Detljerna är väldigt bra men jag tror nog du kommer bli nöjd med Tamiyas 250. har byggt en själv kanonbyggsats, själv ska jag snart sätta tänderna i deras nya sd kfz 222-byggsats. men en fin Uhu du byggt ska erkännas  ;)

mvh Thomas

Sven-Erik
0

#9. Tack "Cyber"!

pebben
0

jag tror att thomas nia är en lite äldre utgåva som dom piffat upp! är ej 100 men har råkat på det förut med dragon. till min Ausf D var det inte så mycket gutskägg åtminstonde dock rörig ritning!  och sven-erik uhun blir ju bara så läcker! keep it on!

//pebben

Sven-Erik
0

Dags för lite uppdatering om UHU-bygget!
Nu har jag byggt klart vagnen som bara väntar på lack och vädring. Det saknas några detaljer som spadar, utrustning m.m men det kommer jag montera senare.
Håll till godo! Fot i munnnen

Sven-Erik
0

Mer…

Sven-Erik
0

Åhåjaja…

pebben
0

ojojoj! va bra det blir sven-erik!Fot i munnnen inte så mycket kvar nu! hur ska du måla den?

//pebben

Sven-Erik
0

#15. Tack pebben!
Jag vet inte riktigt. Skulle vilja göra likadant cammo som på din 251/4, men min spruta är så kass, att jag inte riktigt litar på att den skall göra de fina linjerna som behövs.

Proosen
0

Det där med kass spruta känner jag igen Skrikandes

Fast bygget ser mycket, mycket bra ut hittills, se nu till att få den klar tills Västerås så ses vi där Flört

Niclas

Sven-Erik
0

Tack proosen! Skall försöka, jag är rätt så långsam byggare….
När var det den var nu igen…hm…..

Proosen
0

Här finns info om Mini meet, å har du inte UHU klar så kan ni väl ta en tur bara för att snacka styren med andra knasar.

Väl mött!

Niclas

pebben
0

#16 men måla den helgul prepainta alla skarvar och lite så där härligt med smuts och rost  Fot i munnnen det blir great!

//pebben

Azgaron
0

Sist jag försökte skriva kommentar om ditt bygge gick det inte så bra, men nu verkar det funka betydligt bättre igen.

Den ser ju bra ut så här långt, och jag hoppas att du lyckas få till kamoflaget.

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

ElLobo
0

#21: Det är inbyggt filter i kommentarskommandot! Enbart positiva kommentarer kan lämnas! Flört

Azgaron
0

#22 Haha, det hade ju vatt nått Glad Tyvärr var det snarare diverse error som hindrade sist.

Azgaron

Sven-Erik
0

Jaha, nu är det final countdown……
Uhu´n börjar äntligen bli klar! Ska på lite mer verktyg och annat smått, men annars klar! Rätt skönt!….
Skall nu börja förbereda för det kommande dioramat!…hehe…

Sven-Erik
0

Jo….

StefanW
0

Mycket snyggt Sven-Erik! På bilderna så ser den lagom vädrad ut! Jag ser en huvudlös mekaniker och antar att han kommer att vara med! Vad har du för diorama idé?

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Proosen
0

Den där utan huvud verkar krypa omkring och leta efter något, undrar vad det kan vara?

Nu när du kommit så här långt så får du baske mig se till att packa i Lotta och några byggen för färd till Västerås.

Det ser skitbra ut och om du inte får klart diot så kan du ju alltid ställa ut Ugglan som den är och komma tillbaka nästa år med basen färdig också.

Vi ses.

Niclas

Sven-Erik
0

#27. Hehe…det är ju huvudet han letar efter!…..

Ja, med min takt så blir nog inte dioramat klart, så det får nog bli att packa med Uhu´n och något annat i bagaget.
Tar du med dig något i år??

Azgaron
0

Ser bra ut! Ska bli kul att få se den med mekaniker och huvud på plats.

Azgaron

pebben
0

ja så ska det se ut! mycket trevligt bygge sven-erik!  blir nästan sugen att åka till västerås själv! och se den irl!Fot i munnnen

//pebben

Sven-Erik
0

#30. Tackar ödmjukast! Fot i munnnen.

Klart att du skall komma hit och gå på mässan!!

StefanW
0

#30 Ta med dig något av de du byggt! (som har tjuvtittat!)

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Proosen
0

Hoppas få klar Ford pickisen och en annan ford, 66:a Thunderbird, men den behöver lite Alclad på blankdelarna. Min spruta är för närvarande ytterst trist att jobba med så vi får väl se om den får komma till heders en sista gång innan den går som skrot till en kompis med likadan.

Niclas