Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: flyg
Läst 1926 ggr
Filbrännan96
0

Tarangus, 1/32 Draken. NÄSTA ÅR!

På facebook såg jag ett utlåtande om att Tarangus ska släppa en Draken sats i 32-skala om exakt ett år.

Känner på mig att det kommer bli en sjujäkla bjässe och jag som tycker Hasegawas 48-skala är tillräckligt stor. 🤪

Stora förhoppningar väntas av att få se den, eller vad tro ni?

Kommer ni att skaffa den?

"It´s all about the details"! Cool

ElLobo
0

Nix! Inte ha! 😉

[Hayabusa]
0

Haha, nä inget för mig heller. Särskilt inte med tanke på vilket datum "nyheten" publicerades på Facebook 🙂

StefanW
0

Tur att de inte lockade med en Viggen, då hade jag gråtit blod! Annars var det ett bra 1:a april skämt. 😉

Stefan - Modellbyggare

[marcusjohnson]
0

Ja eller B3LA som det skämtades om på ipms Stockholms forum…

[Hayabusa]
0

Tarangaus säger att de ska presentera en kommande nyhet, så långt är det klart. Dock vet vi ännu inte vad det blir. Inte mer än att det blir ett flygplan som har svensk anknytning. Rena spekulationer från min sida:

- J22 i skala 1/48. Tarangus har 3 jetplan i sitt utbud, dags för ett propellerflygplan?

- J29 i skala 1/48. Tunnan är populär och de har ju redan en 29:a i skala 1/72, så förarbetet kan redan vara tillgängligt. AZ Model har förvissa en 29:a i skala 1/48, men den är inte särskilt bra/korrekt.

- J28 Vampire i skala 1/48. Varför inte? Trumpeter har en Vampire i skala 1/48, men liksom ovan nämnda 29:a så är den långt ifrån korrekt. Alley Cat har en fin Vampire i skala 1/48 men det är en resinmodell, som trots att den lär vara lättbyggd, säkert avskräcker en hel del köpare. Vampire har ju även stor potential eftersom den användes av väldigt många länder (bl a Norge och Finland).

Ja, den som lever får se 🙂