Dioramauppslag
Svag för Scania/Skåne, Humbrol 19 och Humbrol 69 (Skånes färger är ju gult och rött) som jag är fick jag just nu inspiration att bygga detta som diorama…

Rent och stiligt! Men tänk dig om det vore en gammal nos-Scania 😘 med Koppartrans-släp, det du! 😉 😃
I skala 1/35 finns det många liknande lastbilar men i skala 1/24 är dessa veteranlastbilar något mera udda..kolla in Hellers sortiment, de bör har något liknande från Bussing.
#3 Snyggt! En klassisk Scania 75a.
Menade Revell..de har en lastbil från Krupp i 1/24 http://www.tradera.com/item/180903/198501137/revell-1-24-krupp-titan-swl-80

#5: Ska t o m vara en LS76 från '64. 😃
#7 Ok, det gör ju inte saken sämre😉
Jag får tidningen klassiska lastbilar hem i lådan varannan månad, den kan helt klart rekommenderas om man gillar sånt här🙂

#9.2: Jag kan bara hålla med!
Åtta svar, på bara några få timmar…och vilka trevliga svar, sen…☺️ tack alla ni snälla!
🙂
#8 Tack för länken!
Jag har inte sett det bygget förut, men det är helt fantastiskt👍
#3: Vacker!
Jag växte upp bara något hundratal meter från just en Koppartransmack😍. De' ni!👍
Annars kan man väl ta en Tekno sats i 1:50! Och vill man bygga.en 144/124 som på första bilden kan man utgå ifrån en Emek. Kolla med vigaro hobby, de har en hel del resinlastbilsatser. //Marcus

En helt underbart idé. Kör bara. :)
Charles King
-----------------------------------------
Mitt användarnamn på Facebook: 'One-Step-further'
Mitt användarnamn på Instagram: 'inscale_miniatures'