Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettdiorama
Läst 1631 ggr
Dioramabyggare
1

Dioramauppslag

Svag för Scania/Skåne, Humbrol 19 och Humbrol 69 (Skånes färger är ju gult och rött) som jag är fick jag just nu inspiration att bygga detta som diorama…

ElLobo
2

Rent och stiligt! Men tänk dig om det vore en gammal nos-Scania 😘 med Koppartrans-släp, det du! 😉 😃

Rone
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja det är en riktigt snygg färgkombination. Känns ganska klassisk, lite som Shell. 

Lite så här🙂

nebeln
0

I skala 1/35 finns det många liknande lastbilar men i skala 1/24 är dessa veteranlastbilar något mera udda..kolla in Hellers sortiment, de bör har något liknande från Bussing.

Rone
0

#3 Snyggt! En klassisk Scania 75a.

nebeln
0

Menade Revell..de har en lastbil från Krupp i 1/24 http://www.tradera.com/item/180903/198501137/revell-1-24-krupp-titan-swl-80

ElLobo
0

#5: Ska t o m vara en LS76 från '64. 😃

ElLobo
0

Det finns resinsatser och delar att köpa, om man inte vill scratchbygga som Lennart brukar göra. 🙂

Rone
0

#7 Ok, det gör ju inte saken sämre😉 

Jag får tidningen klassiska lastbilar hem i lådan varannan månad, den kan helt klart rekommenderas om man gillar sånt här🙂

http://www.fabas.se/tidningar.php?id=23&f=1

ElLobo
0

#9.2: Jag kan bara hålla med!

Dioramabyggare
0

Åtta svar, på bara några få timmar…och vilka trevliga svar, sen…☺️ tack alla ni snälla!

🙂

Rone
0

#8 Tack för länken!

Jag har inte sett det bygget förut, men det är helt fantastiskt👍

Dioramabyggare
1

#3: Vacker!

Jag växte upp bara något hundratal meter från just en Koppartransmack😍. De' ni!👍

[marcusjohnson]
0

Annars kan man väl ta en Tekno sats i 1:50! Och vill man bygga.en 144/124 som på första bilden kan man utgå ifrån en Emek. Kolla med vigaro hobby, de har en hel del resinlastbilsatser. //Marcus

tiking
0

En helt underbart idé. Kör bara. :)

Charles King

-----------------------------------------
Mitt användarnamn på Facebook: 'One-Step-further'
Mitt användarnamn på Instagram: 'inscale_miniatures'