Dekalutskriftsark?
Jag undrar om någon här har erfarenhet av de ark som säljs för att skriva ut egna dekaler på?
Orsaken till att jag undrar är att jag från National Library of Scotland just beställt skannade, högupplösta bilder av brittiska amiralitetssjökort från omkring 1950 för delar av skotska västkusten, i synnerhet floden och fjorden Clyde, sjökort som jag tänkte mig skall ligga framme i styrhytten på Eilean Mòr.
Då det lär bli svårt att skriva ut på ett tunt nog papper funderar jag på att tillverka dekaler i stället, som sedan kan fästas på ett riktigt tunt, brungrönt plastark jag råkar ha och som skulle kunna passa för att efterlikna den linnetygsförstörkta baksida som inte var ovanlig på sjökort avsedda för användning ombord …
Om någon här har erfarenhet av sådana dekalutskriftsark vore jag tacksam för recensioner/kommentarer liksom för rekommendation av fabrikat av vilka ni har god erfarenhet.
Andra tips på tekniker för att återge kartor emottages också med största tacksamhet … jag antar att en del av de som bygger diorama har stött på problemet?!
/Mattias
"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"