Modelllastbilar
Hej. Hur många är det som bygger lastbilar. Har återupptagit de modellerna efter några års uppehåll.
Jämten 63
Jag bygger lastbilar, men i väldigt långsam takt. Har hållit på med en Scania 164 från Italeri i 4-5 år nu, den borde (kanske) bli färdig i år, det sa jag visserligen förra året med. Har även en MAN TGA som står nästan färdig, har bara hållit på 3 år med den….
Som sagt så tar mina lastbilar lååång tid att få färdiga, men kul som sjutton är det.
NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
Virgil

Jag bygger någon lastbil emellanåt. Än så länge har det bara blivit ett par i 1:72-1:76 färdiga men jag har ett antal i 1:24-1:25 på lager, som bara väntar på att jag ska sätta kniven i dem. 😉
Har beställt en White freightliner dual drive 1 / 25. hoppas att de kommer snart. är väldigt sugen att börja bygga på den.
Jämten 63

#3: Det tycker jag låter sunt! 😃 Lycka till med bygget, och gör en byggtråd med måååånga bilder, det uppskattas.

Det finns en hel del modellbyggare som ägnar mycket av sin tid till att just bygga lastbilar. På årets modellbyggarträff i Mariestad fanns det några lastbilsbyggare representerade. Jag hoppas att det blir flera modellbyggare som dyker upp på 2015-års träff i Mariestad.
Titta gärna på vår hemsida under fliken "Bilder" där finns några häftiga lastbilar.
Lycka till med lastbilsbyggander. 🙂
Christer Mann www.modellhuset.com
#5 Man. Vilka fantastiska bilder. Gillar modellera sarpt
Jämten 63

Jag bygga lastbilar. Började jag 2010 och bygga första lastbil. Kolla in på min sidan för att se några som jag har byggt:
Charles King
-----------------------------------------
Mitt användarnamn på Facebook: 'One-Step-further'
Mitt användarnamn på Instagram: 'inscale_miniatures'
#2. Lastbilar i skala 1/72, 1/76?? Jag visste inte ens att det finns lastbilar i den skalan *vill se bild på de du byggt*🙂.
Förresten… "sätta kniven i dem"… inte mitt i de olika delarna, får man hoppas😎😇.

#8 Det vore trevligt om du har möjlighet att besöka oss i Mariestad vid nästa års "Modellbyggarträff". Det skulle var mycket uppskattat om du visade några av dina byggen. Självklart är alla välkomna för att visa, utbyta erfarenheter och njuta av alla byggen. Årets "ögongodis" har varit mer än man kan önska. Christer www.modellhuset.com

#9: Det finns många lastbilar i de mindre skalorna.Mina byggen hittar du här: Bedford MK och Zil-131.

Ska tänka på saken Mann. Tack för erbjudandet.
Charles King
-----------------------------------------
Mitt användarnamn på Facebook: 'One-Step-further'
Mitt användarnamn på Instagram: 'inscale_miniatures'

Att visa och berätta om sin hobby är det mest effektiva sättet att få stor spridning och framför allt att locka in ungdomar. Många ungdomar som växer upp nu har och kommer att behöva lämna stressen vid telefonen/datorn. Christer
Jag byggde mycket lastbilar från 78 - 83. Har sedan haft ett uppehåll fram 1999 då jag köpte en Cheva pikup 1965 med motorbåt och släp. Har knappt byggt på den För jag tvekar om vilken färg den ska ha. Nu beställde jag en lastbil som ska bli färdig inom 1 eller 2 månader. Ska lägga ut bild på den när den är färdig.
Jämten 63

#14: Men vi vill ju se bilder även från byggandet! 🙂
Har inte fått modellen ännu, Men det kommer.
Jämten 63

Det låter bra.