Sitter i klistret
Öppnade en ny förpackning Epoxylim igår kväll och limmade fast en gängkuts i ett rör. Var lite förvånad när limmet fortfarande var kletigt imorse, nu ikväll var det fortfarande kletigt, märkligt tyckte jag och kikade närmare på tuberna. Jag har fått två tuber härdare i förpackninge. Casco har packat fel. Nu blir det till att försöka tvätta rent detaljerna och skaffa nytt lim. Har mailat Casco och reklamerat, limmet gick på sisådär 150 spänn så det är rejält surt när det inte funkar.
Urk, va´trist 😕

Inte nåt man direkt kollar och har man en dubbelspruta lär man ju inte ens upptäcka felet. Är det fortfarande lika lättflytande eller har det tjocknat till lite?
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Ohärdat epoxylim har jag med framgång tvättat bort med hjälp av denaturerad sprit; tekniken borde förhoppningsvis fungera även på enbart härdarkomponenten …
"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"
Efter ett dygn var det lika kletigt, Jag har tvättat bort eländet med T-röd, men det var kletigt värre, fick skrapa med en liten skruvmejsel och tvätta flera gånger. Fick svar på mitt klagomail till Casco idag, de skickar mig nytt lim men var sugna på att få reda på var jag köpt det (Bauhaus Norrköping). Man kan misstänka att det finns fler förpackningar ute på marknaden😕