Dusty Crophopper
Från filmens värld, Dusty Crophopper. Filmen heter, som säkert är bekant, "Flygplan" (orginaltitel: "Planes"). Byggsatsen är tillverkad av Zvezda och riktar sig främst till den yngre skaran av byggare. Det är en "Snap-Tite" och kan alltså byggas ihop utan lim & färg. Dekalerna är av typ klistermärke. Stället ingår inte utan köpes separat. Skalan är 1:100
Zvezda har släppt spel till både Planes och Cars. Vad du har köpt är en spelpjäs :) Såg spelen på Wentzels Hobby
#6 Ok, kunde nästan ana att det var någon form av spel 👍
Läckert bygge!
/Dan
#12 Ja, ett roligt nöje såhär en måndags kväll 🙂 Går snabbt och enkelt att knåpa ihop.
Snyggt Stefan! 👍
#14 Tack, Calle. I ärlighetens namn så var det ett tämligen avslappnat bygge…inget spackel & slip, här inte 😉 Väldigt kul, dock.
Har inte testat Zvezdas 1/72 pansar (de nyare), men tanken slog mig onekligen under detta bygge.

Snygg kärra någon som vet var man kan läsa mer om spelet?
Men Stefan, ännu mindre skala? Var skall detta sluta - en Hetzer i 1/700 kanske?
#17 Exakt, Kent 😉Väntar bara på att det ska släppas lite ets till en Hetzer i just den skalan 🤓
Jag har deras 1/72 Panther D och den är riktigt fin. Skulle säga att det är en av de bästa Panterbyggsatserna i den skalan. Men jag tycker nog att den mår bra av lite lim ändå.