140116: Byggmöte i Malmö
Hej igen på er alla.
Det är ett tag sedan och vi har fått utstå en hel rad av helger, obehagliga ledigheter, julstök och nyårsraketer dock ingen vinter.
Vet inte om det är bättre såhär, blåsigt, regnigt och mörkt.
Men nu stundar bättre tider, vintersolståndet är passerat, dagarna blir längre och byggmötena drar igång igen. Det kan inte bli bättre.
Detta året tänkte vi ha ett genomgående tema nämligen Första världskriget. Det finns ett par anledningar till detta, Erik A förklarar lite här nedan.
Årets första möte kommer att vara 16/1, naturligtvis en torsdag. Tiden är, liksom förra året, 19:00.
Platsen, den vind och regntäta lokalen på adress Jägersrovägen 18, ingång på gaveln mot Poppelgatan.
Erik får härmed ordet:
I år är det 100 år sedan Första Världskriget startade. Av den anledningen har C4-OPEN valt "Första Världskriget" som årets Temaklass. Därför tänker vi under årets byggmöten lobba lite för detta, vi tänker att det kan vara ett trevligt tema under året. Det finns massor av intressanta fordon, flygplan, fartyg och figurer. Producenterna har verkligen fattat galoppen och ger nu ut massor av trevliga objekt. På torsdagens möte kommer vi att visa upp en del, framförallt nyare modeller o litteratur. Har du idéer, modeller (byggda eller obyggda) eller annat så ta med dom. Vi kommer också att lotta ut ett antal modeller med förebild från Första Världskriget bland mötesdeltagarna. Enda kravet är att man försöker bygga dom under året. :-)
Väl mött på torsdag.
Mats
Verkar intressant. 👍Får se om jag kan komma den 16:de. Det skulle då vara första gången, är det någonting speciellt man ska ha med sig, modeller, verktyg m.m?
Hur länge kommer det vara?

Jag tror att de brukar hålla på med byggmötena några timmar, antagligen fram till närmare 23. Men kontakta Mats Edholm för mer information.
Fick reda på det jag ville, tack ElLobo :D

👍 Vad bra!