Berlin -45
Här är början på mitt Berlindiorama. Scenen kommer att bestå av en husruin vid en Berlingata. På gatan kommer en sovjetisk 152 mm Br-2 m1935 stå parkerad tillsammans med sovjetiskt infanteri. Scenen kommer att vara ganska avslappnad då det mesta av motståndet är utslaget. Ska försöka fånga den ödesmättade stämningen under krigets sista dagar i Europa.
Här kommer några bilder på de första stapplande stegen. Som bas har jag använt mig av Mini Arts husruin. Fasaden är vacuumformad i fyra delar. Att få ihop fasaden på ett acceptabelt sätt var inte det lättaste men nu tycker jag det känns ok. Den måste spacklas på sina ställen ännu men det är ett minimalt problem. Ventilationstrumman är även den vacuumformad i mycket tunn plast vilket gjorde de lite svårt med sammanfogningen. Resterande delar är injektionsgjutna såsom trappdelar, fönster, dörr m.m.
Kanonen har inte anlänt ännu men den kommer från Trumpeter.
Blir kul att se färdigt och är väldigt nyfiken på kanonen.
Du kan alltid lägga till några ryssar som firar.
http://www.dragon-models.com/d-m-item.asp?pid=DRA6376
Roger
Ser väldigt intressant ut, ska bli kul att följa tråden!
/Dan
Klart intressant att följa då jag funderar på ett motsvarande diorama i Kursk, någon gång framöver.
Hoppas innerligt på att kanonen anländer med posten idag 😴
#3 De där Dragonfigurerna såg riktigt bra ut! Verkade vara fina gjutningar och trevliga detaljer.