Tasca 35-L31 M4A1 Sherman
När man jämför bärhjulen från byggsatsen med de ifrån en Sherman av Dragon så är det ganska stor skillnad. När man sedan jämför med bilder på riktiga så är det tydligt att Tascas är mer korrekta.
Tasca till vänster på bilden.
http://the.shadock.free.fr/sherman_minutia/suspension/vvss_suspension.html
Sen är frågan hur mycket som man ser när byggsatsen är klar och lite vädrad.
Roger
Ser riktigt fint ut Roger!
Jag är nyfiken på fjädringen du gjort, är den fjädrad original? (Modellen) Eller är det du som gjort något hemmameck så det fungerar?
Daniel
"Learn lots. Don't judge. Laugh for no reason. Be nice. Seek happiness."
#5 Tack!
Tascas HVSS fjädring är så orginal, VVSS vet jag inte.
Roger
Inte dumt, Roger! Tascas Shermans är i en klass för sig, enligt min mening. Gjutningar, detaljer och skärpa är förstklassiga.
Snyggt som attan 
Hej!
Det är en fröjd att bygga Tasca jag tycker dock att ritningarna är förvirrande.
Roger
Supersnyggt! Ser fram mot den utlovade fortsättningen! :-)
Fint bygge må jag säga :) Har sett ett liknande bygge någonstans med detta val av cammo. Den byggaren hade gjort ett mycket starkt the på destillerat vatten pinwashat runt alla detaljer..den the färgen harmoniserade fint med denna cammo :) /K-E
Shermans are go 👍
Imponerande bygge och målning!!👍
/Dan
👍
Tack alla!
#20 Jag har använt "rainmarks " från mig. Det blev hyggligt på det gröna men syns nästan inte alls på det bruna. Möjligen provar jag att lägga på ett brunt filter./Roger
Ett riktig snyggt bygge!
Riktigt snyggt bygge!! Gillar verkligen målningen och vädringen👍
Jag är väldigt svag för Sherman vagnar , och i synnerhet de tidiga helgjutna. Man kanske borde prova en så här Tasca byggsats, ser riktigt bra ut!
#26 Gillar man Shermans så är Asuka Model (fd Tasca) det bästa.
#26 Även jag gillar gjutna Shermans. En annorlunda variant är M4 composite. Främre delen av chassit är gjutet och bakre delen svetsat. Finns i några olika varianter inklusive Firefly./Roger
#27 Tackar för tipset! Helt klart fina grejer.
#28 Ja compositerna är lite speciella, har du byggt nån sån?
Tackar för den länken. …det bygget hade du verkligen fått till snyggt! :-)