Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 1297 ggr
Proosen
0

Proosens bokslut 2013

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu tänker jag inte göra några större ansträngningar för att få något mera klart i år.
Blev i alla fall fem stycken, å här kommer den första bilden. En 1953 Hudson Hornet lite lätt kustomiserad med bortrakade handtag och ornament på framskärmarna, igenlagd tanklucka och sänkt fjädring.

/Niclas

Proosen
0

Nummer två, en Funny Car som inte var så himla "funny" att bygga då väldigt lite verkade komma från samma modell. Passformen delarna imellan lämnade mycket övrigt att önska. Men den kom ihop på ren envishet.

/Niclas

Proosen
0

Nummer tre blev en gammal surdeg som legat till sig ett tag och bad om att bli färdigställd. En Toyota Estima från Aoshima.

Lackad med en Zero-kulör som heter Xyrallic white, en slags vit metallic med trevlig lyster.

/Niclas

Proosen
0

Här kommer nummer fyra!

En S'cool Bus byggd (nästan) rätt ur lådan, den fick bälten, tändkablar och en mätartavla på varvräknaren.

/Niclas

Dan016
0

Otroligt läckra byggen, gillar speciellt Hudson!👍

/Dan

Proosen
1

Sist men inte minst, ett mellandagsbygge som startades på juldagen och blev klar idag (30/12). Här snackar vi tempo, i alla fall för att vara mig.

Tror jag gjort alla fel man kan göra med en lackering utan att det blev några problem. Jag har använt totalt 7 olika sprayburkar av fem olika fabrikat. I lackeringsordning; Tamiya fine white primer, Belton silverfärg, Rust-oleum glitterspray (silver och guld), Biltemas bakljusfärg (orange och röd) följt av CRC's  Pro-Paint klarlack.

Det gick ihop sig till slut…

/Niclas

Proosen
0

Tack Dan!

/Niclas

Rone
0

Många fina väldigt blanka lackeringar, snyggt jobbat👍