Airfix 2014!
Har ni kollat in Airfix lanseringar av modeller som släpps under nästa år. Det kommer "garanterat" att släppas grymma modeller.
(Ett exempel som kommer att komma i juni är en Typhoon Mk1b i 1/24-skala)
Något som säger mig att det kommer att bli en stor bygghögs-ökning av Airfix nästa år. 👍
"It´s all about the details"! 
Inte hos mig.
Det enda som verkade intressant var WWII RAF Vehicle Set och en ny DC-3

NIx, inte hos mig heller. Hittade inget intressant.

Jag hittar flera för mig intressanta nyheter;
Återutgivning av Fouga Magister, har just fått hem Max decals nya ark så snart är det bara att ta hem ett gäng Fougas 🙂
Hurricane Mk. I, Tiger Moth, Blenheim Mk. I och Mk. IV, alla nya formar! Det var på tiden!
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Det fanns en del godbitar där 😃
Har varit sugen på att bygga en C-47 och här verkar det ju komma en sådan med "new tooling". Det måste väl vara bra va?
#6 Så klart att det är bra. Alla som har "new tooling" menas att det har bättre kvalitet, bättre gjutning, panellinjer etc. 😃

Det fanns några trevliga som jag kan tänka mig att lägga vantarna på!
Stefan - Modellbyggare
Typhoonen i skala 1/24 blir helt klart svår att motstå för min del😃
Ett riktigt snyggt flygplan, och man får väl anta att passformen blir bra på den här byggsatsen.
Här är en förhands-titt på modellen!
http://www.youtube.com/watch?v=qICZPMHulcI
https://www.airfix.com/news/airfix-new-for-2014-hawker-typhoon-124/
Typhoon och Tempest är förmodligen en av mina favoriter🙂
#10 Tack för länkarna! Nu har jag svängt från kanske köpa till MÅSTE köpa😃 Mycket motordetaljer och inkråm…sånt gillar jag att bygga.
Jag håller också dessa bland mina favoriter, riktigt fina flygplan🙂

Jag hoppas de fortsätter med sina fartyg i 1:350. En Leander Class och en Type 42 skulle smaka fågel…. Förhoppningsvis slutar de då också upp med det totalt hopplösa upplägg de har på överbyggnader som Daring-byggsatsen har.